podoba/tekst slovenskega fotožurnalizma
Hanno Hardt (Avtor), Maruša Pušnik (Prevajalec)

Povzetek

Članek temelji na projektu, ki obravnava fotografsko podobo političnega in vojaškega boja za osamosvojitev od Jugoslavije v slovenskem dnevnem tisku v času dveh tednov, ki so sledili 25. juniju 1991. Vključuje delo približno petdesetih fotografov in analizira več kot 500 fotografskih podob, objavljenih v tem času v Delu, Dnevniku, Novicah in v Večeru. Gre za kritično branje te fotografske produkcije, ki pojasnjuje vizualno konstrukcijo dogodkov - od osamosvojitve do vojaškega spopada - in dominantno ideologijo fotografske prakse v slovenskem dnevnem tisku. Članek pojasnjuje vlogo fotožurnalizma v konstrukciji realnosti in ugotavlja, da pri soočanju vizualne retorike slovenskega žurnalizma in njenega diskurza o neodvisnosti vznikne zgolj še en pomen političnega procesa, njegovih akterjev in vloge javnosti. Samostojna država se na ozemlju Slovenije tako pojavi kot formalna oziroma tradicionalna tekstualna konstrukcija, vizualno potrjena in podkrepljena z zemljevidi in podobami političnih simbolov - od zastav do denarja - vendar brez podob ljudi, ki so v najboljšem primeru v tem procesu vizualno marginalizirani. Razen tega pa se zgodovinska naracija o dneh, ki sledijo razglasitvi neodvisnosti, nadaljuje v okolju moške dominacije politike in vojaških praks, v katerem se ženske (in otroci) pojavljajo v svojih tradicionalnih vlogah kot opazovalci, dobri sosedi ali mučeniki, ne pa kot aktivni udeleženci.

Ključne besede

tisk;Republika Slovenija;Fotografija;Množični mediji;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
UDK: 659.3/.4
COBISS: 22298205 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Matična publikacija: Teorija in praksa
Št. ogledov: 977
Št. prenosov: 211
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Photographs are visual markers of time and place. Their presence in Slovenia's daily press during the nation's struggle for independence constitutes a photographic narrative that helped structure the reality of the events. This project focuses on the visual construction of the brief and decisive political and military struggle for independence from Yugoslavia in Slovenia's daily press during a period of less than two weeks following June 25, 1991. It involves the work of about 50 photographers and their production of over 500 photographic images published by Delo, Dnevnik, Novice, and Vecer during this period. The projects engages this photographic output in a critical reading that explicates the visual construction of the events - from independence to military confrontation - and the dominant ideology of photographic practice in Slovenia's daily press.
Sekundarne ključne besede: press;Republic Slovenia;Photography;Mass media;
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 605-626
Letnik: ǂLetn. ǂ40
Zvezek: ǂšt. ǂ4
Čas izdaje: julij/avgust 2003
Ključne besede (UDK): applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;communication and transport industries;accountancy;business management;public relations;komunikacije in transport;knjigovodstvo;poslovni menedžment;stiki z javnostjo;publicity;information work;public relations;stiki z javnostjo;reklama;mass communication;informing;enlightening of the public at large;množično komuniciranje;obveščanje najširše javnosti;
ID: 1467346
Priporočena dela:
, podoba/tekst slovenskega fotožurnalizma
, priložnost za širitev storitvene znamke Radia Slovenija
, primer priloge Ona
, 1984-2007
, primer slovenske resničnostne oddaja Bar