Povzetek
In the paper the absence of marketing from mainstream economic theory is attributed to the static concept of competition as a market structure. Marketing, on the other hand, is compatible with a dynamic view of competitionas a behavioural process. The latter approach can be found in classical economics and, nowadays, in institutionalist economic theories, suchas Austrian and post-Keynesian theory. For Austrian economists market is aprocess within which marketing is an integral part of entrepreneurial behaviour. In post-Keynesian theory marketing expenses are considered as firm's investment and post-Keynesian pricing models include the concept of product life cycle as derived from marketing practice.
Ključne besede
Trženje;Konkurenca;Ekonomske teorije;Postkeynesianizem;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2004 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL FDV - Fakulteta za družbene vede |
UDK: |
33 |
COBISS: |
23383645
|
ISSN: |
0040-3598 |
Matična publikacija: |
Teorija in praksa
|
Št. ogledov: |
669 |
Št. prenosov: |
117 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Neznan jezik |
Sekundarni naslov: |
ǂThe ǂrole of marketing within economic theory |
Sekundarni povzetek: |
Odsotnost koncepta trženja v mainstream ekonomski teoriji pojasnjujemo s statičnim razumevanjem konkurence, ki konkurenco istoveti s tržno strukturo. Trženje je združljivo z dinamičnim konceptom konkurence, ki konkurenco obravnava kot rivalsko obnašanje med podjetji. Takšno razumevanje konkurence je bilo značilno za klasično politično ekonomijo, v novejšem času pa je značilnost institucionalističnih ekonomskih smeri, kakršni sta avstrijska in postkeynesianska teorija. V avstrijskem konceptu tržnega procesa je trženje integralni sestavni del podjetniškega delovanja. Postkeynesianska teorija trženjske izdatke obravnava kot dolgoročne investicije, postkeynesianski modeli cenovnega obnašanja pa vključujejo trženjski koncept življenjskega cikla proizvoda. |
Sekundarne ključne besede: |
Marketing;Competition;Economic theories;Postkeynesianism; |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
str. 843-856 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ41 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ5/6 |
Čas izdaje: |
sept./dec. 2004 |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;economics;economic science;ekonomija;ekonomske vede; |
ID: |
1467782 |