tipologija kulturnih razredov v Sloveniji
Breda Luthar (Avtor), Samo Kropivnik (Avtor)

Povzetek

V prvem delu prispevka so predstavljene teoretske dileme oblikovanja življenjskostilnih tipologij in njihova smiselnost ter praktična uporabnost v trženju. Nadaljujemo s poglobljenim in v širši družboslovni kontekst postavljenim teoretskim poglavjem o tradiciji uporabe pojma in različnih konceptualizacijah pojma življenjskega stila tako v trženjskem kot v sociološkem raziskovanju. V tem kontekstu se članek posebej posveča razmerju med kulturno potrošnjo in razrednostjo družbe, ter vlogi kulture v konstituiranju, ne le izražanju družbenih razlik. V nadaljevanju je pojem življenjskega stila operacionaliziran, da bi ga lahko uporabili v empiričnem raziskovanju za oblikovanje tipologije kulturnih okusov in praks v Sloveniji v začetku novega tisočletja. V drugem delu so predstavljeni rezultati empiričnega raziskovanja, tj. tipologija življenjskih stilov ali ti. kulturnih habitusov. Ta predstavlja trajnejšo osnovo bolj parcialnih sektorskih segmentacij. Predstavljeni so metodološki pristopi in metode uporabljene za analizo podatkov pridobljenih z anketnim vprašalnikom ter štirje tipi ali kulturni habitusi (Zapeljana, Postmaterialist, Nezaupljivi puritanec in Tradicionalni populist), ki so nastali kot rezultat segmentacije respondentov na "kulturne razrede". Dobljeni tipi so še dodatno podrobno opisani glede na izstopajoče veliko število lastnosti, ki so v manjšem obsegu tudi sicer običajno uporabljene v tovrstnem raziskovanju.

Ključne besede

Življenjski stili;Koncepti;Kulturne potrebe;Družbena diferenciacija;Tržno komuniciranje;Raziskovanje;Slovenija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
UDK: 316
COBISS: 23387997 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Matična publikacija: Teorija in praksa
Št. ogledov: 691
Št. prenosov: 169
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Neznan jezik
Sekundarni naslov: ǂThe ǂstate of cosmopolitans and the country of local people
Sekundarni povzetek: The article deals with fundamental theoretical dilemmas of lifestyle segmentations and particularly with the role and the merit of the concept in contemporary marketing research. In the first part of the article, authors' approach to lifestyles segmentations is established and discussed. Origins, developments, interpretations, cultural and social variations, and a variety of applications of the concept in the social sciences are taken into account. Special concern is paid to the relationship between class and cultural consumption. In the second part, the authors approach is verified by their empirical research on cultural choices in Slovenia, which resulted in identification of four mayor segments representing a relatively durable foundation for further qualitative research of more particular segments, valuable in marketing research as well as in social science theory in general.The obtained segments are explained through a wide range of characteristics, e.g. cultural, ethical, socio-demographical, behavioural, psychological and others, commonly engaged in marketing research. The methodological framework, statistical methods and measurement instruments (including interview questions) are presented as well.
Sekundarne ključne besede: Lifestyles;Concepts;Cultural needs;Social diferentiation;Marketing communication;Research;Slovenia;
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 921-946
Letnik: ǂLetn. ǂ41
Zvezek: ǂšt. ǂ5/6
Čas izdaje: sept./dec. 2004
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;
ID: 1467788
Priporočena dela:
, tipologija kulturnih razredov v Sloveniji
, ni podatka o podnaslovu
, diplomsko delo
, diplomsko delo