tipologija kulturnih razredov v Sloveniji
Povzetek
V prvem delu prispevka so predstavljene teoretske dileme oblikovanja življenjskostilnih tipologij in njihova smiselnost ter praktična uporabnost v trženju. Nadaljujemo s poglobljenim in v širši družboslovni kontekst postavljenim teoretskim poglavjem o tradiciji uporabe pojma in različnih konceptualizacijah pojma življenjskega stila tako v trženjskem kot v sociološkem raziskovanju. V tem kontekstu se članek posebej posveča razmerju med kulturno potrošnjo in razrednostjo družbe, ter vlogi kulture v konstituiranju, ne le izražanju družbenih razlik. V nadaljevanju je pojem življenjskega stila operacionaliziran, da bi ga lahko uporabili v empiričnem raziskovanju za oblikovanje tipologije kulturnih okusov in praks v Sloveniji v začetku novega tisočletja. V drugem delu so predstavljeni rezultati empiričnega raziskovanja, tj. tipologija življenjskih stilov ali ti. kulturnih habitusov. Ta predstavlja trajnejšo osnovo bolj parcialnih sektorskih segmentacij. Predstavljeni so metodološki pristopi in metode uporabljene za analizo podatkov pridobljenih z anketnim vprašalnikom ter štirje tipi ali kulturni habitusi (Zapeljana, Postmaterialist, Nezaupljivi puritanec in Tradicionalni populist), ki so nastali kot rezultat segmentacije respondentov na "kulturne razrede". Dobljeni tipi so še dodatno podrobno opisani glede na izstopajoče veliko število lastnosti, ki so v manjšem obsegu tudi sicer običajno uporabljene v tovrstnem raziskovanju.
Ključne besede
Življenjski stili;Koncepti;Kulturne potrebe;Družbena diferenciacija;Tržno komuniciranje;Raziskovanje;Slovenija;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2004 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL FDV - Fakulteta za družbene vede |
UDK: |
316 |
COBISS: |
23387997
|
ISSN: |
0040-3598 |
Matična publikacija: |
Teorija in praksa
|
Št. ogledov: |
691 |
Št. prenosov: |
169 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Neznan jezik |
Sekundarni naslov: |
ǂThe ǂstate of cosmopolitans and the country of local people |
Sekundarni povzetek: |
The article deals with fundamental theoretical dilemmas of lifestyle segmentations and particularly with the role and the merit of the concept in contemporary marketing research. In the first part of the article, authors' approach to lifestyles segmentations is established and discussed. Origins, developments, interpretations, cultural and social variations, and a variety of applications of the concept in the social sciences are taken into account. Special concern is paid to the relationship between class and cultural consumption. In the second part, the authors approach is verified by their empirical research on cultural choices in Slovenia, which resulted in identification of four mayor segments representing a relatively durable foundation for further qualitative research of more particular segments, valuable in marketing research as well as in social science theory in general.The obtained segments are explained through a wide range of characteristics, e.g. cultural, ethical, socio-demographical, behavioural, psychological and others, commonly engaged in marketing research. The methodological framework, statistical methods and measurement instruments (including interview questions) are presented as well. |
Sekundarne ključne besede: |
Lifestyles;Concepts;Cultural needs;Social diferentiation;Marketing communication;Research;Slovenia; |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
str. 921-946 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ41 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ5/6 |
Čas izdaje: |
sept./dec. 2004 |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;sociology;sociologija; |
ID: |
1467788 |