Povzetek

If we consider the role of education and its implications in the formation of a critical and conscious user of architecture, it is obvious that the development of educational strategies related to the sustainable development of our common space and environment becomes fundamental. Among the objectives of art education, we should consider our commitment with authentic and actual problems in our societies. One of them is the awareness of the characteristics of the built environment. Our cities are, in fact, the results of time-space plasters that function as units of spatial experiences in everyday life. The oldest buildings are iconic points of reference, and their simple presence produces a collection of unique meanings to the collective memory of a culture. Their demolition would in many cases injure the cities’ images and memory. The main question is how to develop programs at all educational levels to promote critical and responsible attitudes towards the common environment covering all the aspects that shape the concepts of sustainable spatial development. However, it is not possible to create strategies without proper information about the views of the students. The collection and analysis of this views is the main theme of the paper. It is supported by an empirical research on the image of architecture and the environment, held among secondary school students. The research is based on the idea that one of the most efficient critical attitudes towards the world would be to develop an unconditional connection of art work with »everyday life conditions« to promote the education of critical and responsible »perceivers« of the environment.

Ključne besede

likovna vzgoja;arhitektura;okoljski razvoj;prostorsko urejanje;trajnostni razvoj;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 37:71/72
COBISS: 9591113 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-9719
Matična publikacija: CEPS journal
Št. ogledov: 2091
Št. prenosov: 239
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Likovna vzgoja: med prostorskim trajnostnim razvojem in podobo arhitekture
Sekundarni povzetek: Razvijanje vzgojno-izobraževalnih strategij, povezanih s trajnostnim razvojem, na področju prostora in okolja je pomembno, ko je oblikovanje kritičnega in zavednega uporabnika arhitekture ena izmed nalog vzgojno-izobraževalnega procesa. Eden izmed ciljev likovne vzgoje mora biti tudi prepoznavanje aktualnih in avtentičnih problemov naše družbe. Med njimi je tudi ozaveščenost o značilnostih naše grajene okolice. Dejansko so naša mesta rezultat časovno-prostorskih nanosov, ki funkcionirajo kot enote vsakodnevne izkušnje okolja. Najstarejše stavbe so znamenite, pomembne točke, ki soustvarjajo edinstveno podobo kolektivnega spomina posamezne kulture. Njihova rušitev bi v veliko primerih prizadela podobo in kulturo mesta. Osrednje vprašanje je, kako razviti programe na vseh stopnjah izobraževanja, s katerimi bi promovirali kritično in odgovorno ravnanje do okolja ter zajeli vse vidike, ki oblikujejo koncept trajnostnega okoljskega razvoja. Vsekakor pa teh strategij ne moremo oblikovati, če nimamo primernih informacij o mnenjih študentov. V prispevku so ta mnenja zbrana in predstavljena. Raziskava o arhitekturnih in okoljskih predstavah je bila izvedena med srednješolskimi dijaki. Ideja raziskave je, da bi bila ena najučinkovitejših kritičnih drž v razmerju do sveta, da razvijemo brezpogojno povezavo umetniškega dela z vsakodnevnimi življenjskimi pogoji, s čimer bi spodbudili vzgojo in izobraževanje kritičnih in odgovornih »uporabnikov« okolja.
Sekundarne ključne besede: art education;architecture;likovna vzgoja;arhitektura;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 79-96
Letnik: ǂVol. ǂ3
Zvezek: ǂno. ǂ1
Čas izdaje: 2013
DOI: 10.26529/cepsj.252
ID: 1485171