Povzetek
Namen: Primerjava ravni zadovoljstva bolnikov z zdravniki družinske medicine v Sloveniji v letih 1998 in 2004. Metode: V dveh presečnih raziskavah je bil uporabljen EUROPEP vprašalnik s 23 vprašanji. V prvo raziskavo, izvedeno leta 1998, je bilo vključenih 36 ambulant družinske medicine iz različnih zdravstvenih ustanov in 2160 bolnikov. Druga raziskava, ki je potekala leta 2004, pa je v vzorec zajela 31 ambulant družinske medicine in 930 bolnikov. Rezultati: Na vprašalnike je odgovorilo 83,8 % bolnikov iz prve in 99,6 % iz druge raziskave. Povprečna skupna ocena zadovoljstva bolnikov se je dvignila s86,6 na 87,7 točk na lestvici s 100 točkami (p = 0,034). Izboljšanje je opazno pri vseh, razen pri štirih vprašanjih. Vprašanje: "Ali vam je zdravnik pomagal, da ste mu povedali o svojih težavah?" je dobilo enako dobro oceno. Vključevanje bolnika v odločanje o zdravljenju in možnost telefonskega pogovora z zdravnikom sta bili ocenjeni slabše, a statistično neznačilno. Možnost dobiti telefonsko zvezo z ambulanto je bilo edino vprašanje s statistično značilno slabšo oceno. V obeh raziskavah je najnižjo oceno dobilo čakanje v čakalnici. Najbolj so bolniki cenili zaupnost ravnanja s podatki in zdravnikovo pripravljenost, da jih posluša. Zaključek: Rezultati naše raziskave jasno kažejo na pozitivne trende zadovoljstva z zdravniki družinske medicine pri obiskovalcih ambulant družinske medicine. Izsledki obeh študij pa so pokazali tudi na možna področja za izboljševanje kakovosti: izboljšanje telefonske dostopnosti ambulante, zmanjšanje čakanja v čakalnici in večji poudarek veščinam sporazumevanja.
Ključne besede
family medicine;patient satisfaction;quality of care;Slovenia;
Podatki
| Jezik: |
Angleški jezik |
| Leto izida: |
2009 |
| Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
| Organizacija: |
UP - Univerza na Primorskem |
| Založnik: |
Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije |
| UDK: |
614.253.8 |
| COBISS: |
1024169812
|
| ISSN: |
0351-0026 |
| Matična publikacija: |
Zdravstveno varstvo
|
| Št. ogledov: |
2796 |
| Št. prenosov: |
57 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
| Sekundarni naslov: |
Trendi v zadovoljstvu bolnikov z zdravnikom družinske medicine v Sloveniji |
| Sekundarni povzetek: |
Objective: To compare patient's views on family practice in Slovenia in 1998 and 2004. Methods: The EUROPEP instrument, consisting of 23 questions was used in both cross-sectional surveys. The first study was performed in 1998 including a sample of 36 family practices and 2160 patients. The second study was conducted in 2004 on a sample of 31 practices and 930 patients. Results: The response rates were 83,8% and 99,6%. Overall, patients' satisfaction has increased from 86,6 to 87,7 points on a 100-point scale (p = 0,034). Improvement is seen in all but four items. Making it easy to tell about their problems was evaluated with same mean score. Involving patients in decisions about their medical care and being able to speak to general practitioner on the telephone were evaluated lower, but non-significant. The only item that shows statistically significant decrease in the mean scores is getting throughto the practice on the phone. By far the lowest satisfaction was reported with waiting in the waiting room in both surveys. The highest scores got in both surveys the confidentiality of medical records, and listening capacity of family doctors. Conclusion: The results of our study provide a clear insight in the trends of satisfaction of family practice visitors in Slovenia. These trends are positive but the results also identified possible areas for quality improvement, such as in the telephone accessibility, management of waiting time in the waiting room and doctor-patient communication skills. |
| Sekundarne ključne besede: |
družinska medicina;zadovoljstvo bolnika;Slovenija; |
| URN: |
URN:NBN:SI |
| Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
| Strani: |
str. 145-151 |
| Letnik: |
ǂLetn. ǂ48 |
| Zvezek: |
ǂšt. ǂ4 |
| Čas izdaje: |
2009 |
| Ključne besede (UDK): |
applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;medical sciences;medicina;public health and hygiene;accident prevention;javno zdravje in higiena;preprečitev nesreč;public and professional organization of health;javna in poklicna organizacija zdravstva; |
| ID: |
1493144 |