diplomsko delo univerzitetnega študija
Povzetek
Tako v zasebnem življenju kot tudi v poslovnem svetu je obdarovanje že zelo stara navada. Obe vrsti obdarovanja imata veliko skupnih značilnosti, kot je izkazovanje spoštovanja oziroma pozornosti, a obstajajo tudi razlike. Obdarovanje pojmujemo kot enega izmed načinov komuniciranja. Ko nekoga obdariš oziroma od nekoga sprejmeš darilo, te to razveseli, a hkrati tudi zavezuje. V primeru, da darilo ni ustrezno, na primer predrago ali prepoceni, je to lahko v nasprotju s kulturo, ki jo sprejema obdarovanec in pri tem doživlja nelagodje in zadrego.
Predmet diplomske naloge in raziskave je preučiti, kako poteka način ravnanja s poslovnimi darili v slovenskih organizacijah, ter opisati, kako je sprejemanje in dajanje daril urejeno v različnih naključno izbranih podjetjih v Sloveniji. Cilj naloge je prikazati, da so poslovna darila lahko pomembna oblika poslovnega komuniciranja, dokler ne presežejo meje okusa, primernosti, podkupovanja ipd., ter kako je poslovna darila primerno podarjati, sprejemati in zavračati.
Zaključimo lahko, da izročamo poslovna darila največkrat ob novem letu in manjkrat za to izkoristimo priložnost ob uspešnih poslih in projektih. Velika večina anketiranih se je opredelila, da je denar oziroma darilni bon v vrednosti nad 500 EUR podkupnina in največkrat denarja ne podarjajo poslovnim partnerjem. Raziskava je nazorno pokazala, da se izbira poslovnega darila, namenjenega moškim oziroma ženskim poslovnim partnerjem, zelo razlikuje. Večina odgovorov o primernosti daril je bila pritrdilna. Večino naših trditev lahko potrdimo, predvsem pa to, da so poslovna darila pomemben dejavnik v poslovnem svetu in da z njimi pokažemo spoštovanje do poslovnih partnerjev. Neetično obdarovanje škoduje tako družbi kot tudi poslovnim odnosom in za seboj pušča posledice in škodo, ki je včasih celo nepopravljiva. V Sloveniji bomo morali na tem področju še veliko postoriti in predvsem spremeniti vrednote in smiselnost obdarovanja, kar pa bi lahko dosegli s pravilniki o obdarovanju, ki so v naših podjetjih več ali manj redkost.
Ključne besede
poslovno darilo;poslovni odnosi;obdarovalec;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2011 |
Izvor: |
Kranj |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
Založnik: |
[D. Delavec] |
UDK: |
395 |
COBISS: |
6912787
|
Št. ogledov: |
1831 |
Št. prenosov: |
143 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
THE ROLE OF BUSINESS GIFTS |
Sekundarni povzetek: |
Giving gifts is an old habit in private life and business as well. Both types of giving gifts have many characteristics in common such as demostrating respect or attention but there are also differences. Giving gifts is considered as one of the ways to communicate. When the gift is given to someone or it is accepted from someone we are pleased, but bound at the same time. In case the gift is inappropriate, for example too expensive or too cheap it can contradict the culture which is accepted by the receiver and it may cause him discomfort and embarrassment.
The aim of the diploma and the research is to discover what is happening with business gifts in Slovenian organizations and describe how the acceptance and giving gifts is arranged in a variety of randomly selected companies in Slovenia. This study is aimed to show that business gifts can be an important form of business communication until they exceed the limits of taste, appropriateness, coruption, etc. and how it is appropriate to give, receive or decline business gifts.
At the end of the stufy we can conclude that most bussines gifts are given at New Year's and we less frequently take this opportunity at good business transactions and projects. The vast majority of respondents to the survey identified that money or a gift certificate with a value over 500 EUR is considered as bribe and usually they do not give money to businnes partners. The study illustrates that the choice of bussines gifts for men or women is very different. Most of the responses on the appropriateness of the gifts was positive. So we can say that most of our arguments can be confirmed in particular when saying that the business gifts are an important factor in the businnes world and with them we can express our respect towards the business partners. Unethical giving gifts is not good for the society nor business relations and can have consequences and sometimes damage that can be irreversible. In Slovenia we will have to do a lot more in this area and mostly modify the values and advisability of giving gifts which can be achieved by policies on gift giving which are in our companies more or less rare. |
Sekundarne ključne besede: |
- business gifts
- business relations
- gift receiver
- gift giver; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
Strani: |
62 f. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;cultural anthropology;ethnography;customs;manners;traditions;way of life;etnografija;ljudska kultura;običaji;social ceremonial;etiquette;good manners;social forms;rank;title;družabni predpisi;nazivi;bonton;voščila;darila; |
ID: |
15057 |