magistrsko delo

Povzetek

Magistrsko delo obravnava pedagogiko prostega časa kot znanstveno disciplino. Najprej je predstavljeno zgodovinsko ozadje pojmovanja prostega časa in podana je njegova opredelitev. V nadaljevanju so predstavljena načela oziroma smernice prostega časa in njegova vzgojna funkcija. Magistrsko delo se nato posveti razvoju pedagogike prostega časa, najprej v Evropi in potem v Jugoslaviji in v Sloveniji, kjer je razvoj potekal vzporedno. Podrobno je predstavljen utemeljitelj omenjene pedagoške discipline pri nas, dr. Rudi Lešnik, avtor številnih del o prostem času. Proučene so bile teze pedagogike prostega časa, njen predmet, naloge in metode. Pojavili so se tudi kritiki pedagogike prostega časa, ki so ji v grobem očitali preveč pedagoške strani in storilnosti, kar izničuje lastno vrednost prostega časa. V sklepnem delu je bila izvedena analiza učnih načrtov študijskega programa Pedagogika, katere namen je preveriti, ali je v državah nekdanje Jugoslavije in v Avstriji prisotna pedagogika prostega časa. Ugotovljeno je bilo, da se v državah nekdanje Jugoslavije ta počasi umika iz kurikula, medtem ko se v Avstriji tradicija pedagogike ohranja in aktualizira.

Ključne besede

pedagogika prostega časa;celodnevna šola;socialistična pedagogika;magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [P. Sedminek]
UDK: 379.8(043.2)
COBISS: 110411779 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 170
Št. prenosov: 25
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Pedagogy of free time
Sekundarni povzetek: In this master’s thesis, we considered pedagogy of free time as a scientific discipline. First, we introduced the historical background of the conception of free time and its definition. We continued with principles or guidelines of free time and its educational function. In the following, we looked at the development of pedagogy of free time, first in Europe, then in Yugoslavia, and last in Slovenia where the development proceeded parallel. We presented the founder of the mentioned discipline in Slovenia, dr. Rudi Lešnik, the author of several works about free time. In addition, we studied theses of pedagogy of free time, its subject matter, tasks, and methods. There were also some critics of the pedagogy of free time who mainly reproached it as being overly pedagogical and efficient, which nullifies the value of free time. In conclusion of the thesis, we analyzed the curriculum of study program Pedagogy and examined whether the pedagogy of free time could be found in the countries of the former Yugoslavia and Austria. We determined that in the former Yugoslav countries it is slowly withdrawing from the curriculum, yet in Austria, the tradition of pedagogy is maintained and modernized.
Sekundarne ključne besede: pedagogy of free time;all-day school;socialist pedagogy;master theses;Lešnik;Rudi;1931-1987;Pedagogika;Prosti čas;Šolski dan;Zgodovina;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 86 str.))
ID: 15196385
Priporočena dela:
, magistrsko delo
, filozofski relativizem
, magistrsko delo