magistrsko delo
Povzetek
Pri zaustavljanju medvrstniškega nasilja raziskovalci velik pomen pripisujejo skupini opazovalcev, saj se medvrstniško nasilje v večini primerov pojavlja v njihovi navzočnosti. V magistrski nalogi sem preverjala odnos med izbranimi lastnostmi (empatija, moralna neangažiranost, občutek odgovornosti, samoučinkovitost, pričakovanje negativnih izidov) učiteljev v osnovni šoli in njihovim izpolnjevanjem korakov v intervencijskem modelu opazovalcev (Latané in Darley, 1970) pri pojavu medvrstniškega nasilja v šoli, ki se nanašajo na zaznavo medvrstniškega nasilja, razumevanje nujnosti intervencije, sprejemanje odgovornosti za posredovanje v medvrstniško nasilje, poznavanje načinov za posredovanje in na izvedbo intervencije. Validirala in priredila sem pripomoček za merjenje izbranih učiteljevih lastnosti (Vprašalnik socialno-kognitivnih in čustvenih odzivov na medvrstniško nasilje) in pripomoček za merjenje intervencijskega vedenja opazovalcev učiteljev pri medvrstniškem nasilju (Vprašalnik intervencijskega modela opazovalcev medvrstniškega nasilja). Ugotovila sem, da je izmed izbranih lastnosti, najpomembnejši napovednik pri izpolnjevanju intervencijskih korakov v primeru pojava medvrstniškega nasilja v šoli, učiteljeva samoučinkovitost, pri čemer so rezultati pokazali, da so bili starejši učitelji bolj prepričani, da poznajo načine za posredovanje v medvrstniško nasilje, kot mlajši učitelji. Samoučinkovitost se je izkazala za lastnost, ki je pri posredovanju v medvrstniško nasilje najpomembnejša od izbranih lastnosti, ki sem jih preverjala, in bi jo bilo dobro, pri načrtovanju intervencijskih programov, upoštevati kot lastnost, ki bi jo bilo s treningi veščin ravnanja v situacijah medvrstniškega nasilja, pri učiteljih, priporočljivo krepiti.
Ključne besede
medvrstniško nasilje;intervencijski model;učitelji;opazovalci;samoučinkovitost;magistrska dela;Vprašalnik socialno-kognitivnih in čustvenih odzivov na medvrstniško nasilje;Vprašalnik intervencijskega modela opazovalcev medvrstniškega nasilja;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[N. Mrak] |
UDK: |
37.015.3:364.632(043.2) |
COBISS: |
158134275
|
Št. ogledov: |
257 |
Št. prenosov: |
49 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Teacher bystander intervention model verification in bullying situations |
Sekundarni povzetek: |
When stopping bullying, researchers attribute great importance to the group of observers, as bullying in most cases occurs in their presence. In my master's thesis, I examined the relationship between selected characteristics (empathy, moral disengagement, responsibility, self-efficacy, expectation of negative outcomes) of primary school teachers and their fulfillment of five steps in the bystander intervention model (Latané and Darley, 1970), which involve understanding the necessity of the intervention, accepting responsibility, knowing the methods of intervention and the actual intervention when it comes to bullying. I validated and adapted a tool for measuring selected teacher characteristics (Social-cognitive and affective reactions to school bullying – SCARB) and a tool for measuring the interventional behavior of observers in bullying (Bystander intervention in bullying and sexual harassment questionnaire). I found out that the most important predictor of intervention steps fullfilment regarding bullying, is teacher's self-efficacy. The results also showed, that older teachers were more confident in knowing how to intervene in peer violence than younger teachers. Self-efficacy has proven to be important for the intervention programs preparation and should be considered as a trait, that can be strenghtened through certain skills training. |
Sekundarne ključne besede: |
bullying;intervention model;teachers;bystanders;self-efficacy;masters theses; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za psihologijo |
Strani: |
54 str. |
ID: |
15258048 |