(magistrsko delo)
Povzetek
Razvoj informacijsko komunikacijske tehnologije izjemno vpliva na naše življenje in tudi na proces izobraževanja. Vedno več je poudarka na e-izobraževanju. E-izobraževanje predstavlja učenje s pomočjo informacijske komunikacijske tehnologije.
Namen magistrske naloge je ugotoviti, ali lahko model kombiniranega učenja uporabimo na področju izobraževanja iz vsebin prve in nujne medicinske pomoči, ugotoviti, ali so predavatelji Vojaške zdravstvene enote dovolj seznanjeni z informacijsko komunikacijsko tehnologijo in/ali bi jo znali pri procesu izobraževanja tudi uporabljati ter primerjati model e-izobraževanja z ostalimi evropskimi Nato državami.
Raziskovalna metodologija. Raziskava temelji na kvantitativni in kvalitativni metodologiji z uporabo metode utemeljene teorije. Za kvantitativno raziskavo smo uporabili strukturiran in za kvalitativno raziskavo nestrukturiran vprašalnik. Pri kvantitativni raziskavi je sodelovalo 45 anketirancev. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo 9 sodelujočih iz 8 različnih držav. Pri kvantitativni raziskavi smo za analizo podatkov uporabili hi-kvadrat test, pri kvalitativni raziskavi pa tematsko analizo podatkov.
Rezultati. Sodelujoči menijo, da lahko model kombiniranega učenja uporabimo na področju izobraževanja prve in nujne medicinske pomoči v Slovenski vojski in da je model kombiniranega učenja primerljiv z ostalimi evropskimi Nato državami, kar so potrdili tudi rezultati vprašalnika. Statistično pomembnih razlik v odnosu na stopnjo dosežene izobrazbe in uporabo kombiniranega učenja v procesu izobraževanja prve in nujne medicinske pomoči nismo dokazali, prav tako nismo dokazali statistično pomembne razlike v odnosu med stopnjo izobrazbe in poznavanjem informacijsko komunikacijske tehnologije.
Sklep. E-izobraževanje je kompleksna oblika izobraževanja. Na uporabo modela kombiniranega učenja v procesu izobraževanja prve in nujne medicinske pomoči je potrebno predavatelje predhodno usposobiti tako iz vsebin, ki se navezujejo na informacijsko komunikacijsko tehnologijo, kot tudi iz strokovnih vsebin. Prav tako je potrebno na kombiniran model učenja predhodno pripraviti in usposobiti kandidate, ki vstopajo v proces izobraževanja.
Ključne besede
e-izobraževanje;kombinirano učenje;učenje odraslih;učni proces;vojaška zdravstvena enota;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2011 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede |
Založnik: |
[S. Turnšek] |
UDK: |
37.018.43:004:616-083.98 |
COBISS: |
1768100
|
Št. ogledov: |
2089 |
Št. prenosov: |
310 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
USE OF E-LEARNING IN EDUCATION OF FIRST AID AND EMERGENCY MEDICAL CARE |
Sekundarni povzetek: |
The development of information communication technology has unprecedented impact on our lives and also on the educational process. There is increasing emphasis on e-education. E-education is learning through information and communication technologies.
The purpose of the master's thesis was to determine whether a blended learning model can be used in the education of the first aid and emergency medical care, whether teachers or instructors of Army medical units are familiar with the information and communication technology and/or if they would know how to use it in the educational process and also to compare the model of e-learning to other European Nato countries.
Research methodology. The survey is based on quantitative and qualitative methodology, using methods based theory. For quantitative study we used structured and for qualitative study unstructured questionnaire. Quantitative study included 45 respondents. The qualitative study involved 9 participants from 8 countries. In a quantitative study, was to analyze the data used chi-square test, for qualitative study we used thematic analysis of data.
The results. Participants believe that a model of blended learning can be used in the education of first aid and emergency medical care in the Slovenian Army and that this model is comparable with other European Nato countries, as was also confirmed by the results of questionnaire. Statistically significant differences in relation to the level of educational and the use of blended learning in proces of education first aid and emergency medical care were not confirmed and we also didn’t confirmed statistically significant differences in the relationship between the level of educational and knowledge of information and communication technology.
Conclusion. E-learning is a complex form of education. For the use of blended learning model in learning first aid and emergency medical care it is necessary to pre-trained teachers from the content relating to information communication technology as well as professional content. It is also necessary to prepare on the blended learning model the candidates, that entering the education process. |
Sekundarne ključne besede: |
E-learning;blended learning;adult learning;learning process;Military health care unit.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede |
Strani: |
XV, 88 str., 9 str. pril. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;fundamentals of education;theory;policy etc;;science and knowledge;organization;computer science;information;documentation;librarianship;institutions;publications;znanost in znanje;organizacije;informacije;dokumentacija;bibliotekarstvo;institucije;publikacije;prolegomena;fundamentals of knowledge and culture;propaedeutics;prolegomena;splošne osnove znanosti in kulture;computer science and technology;computing;data processing;računalniška znanost in tehnologija;računalništvo;obdelava podatkov;applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;medical sciences;medicina;pathology;clinical medicine;patologija;klinična medicina;treatment;zdravljenje; |
ID: |
15380 |