Karmen Pižorn (Urednik), Alja Lipavic Oštir (Urednik), Jurka Lepičnik-Vodopivec (Recenzent), Maja Hmelak (Recenzent), Simona Pulko (Lektor), Alja Lipavic Oštir (Lektor)

Povzetek

Monografija skozi perspektive različnih akterjev in analizo dejavnikov in elementov pouka osvetljuje razvijanje razno- in večjezičnosti v predšolskem obdobju. V posameznih prispevkih so tematizirani: oris možnosti razvijanja večjezičnosti v vrtcih, kompetence za poučevanje tujih jezikov v predšolskem obdobju, stališča vzgojiteljic do zgodnjega učenja tujih jezikov in večjezičnosti, stališča in izkušnje učiteljic z dodatnim usposabljanjem za zgodnje poučevanje, doživljanje pouka tujih jezikov pri samih otrocih, pogledi staršev na učenje jezikov v vrtcu in delo na področju tujih jezikov z otroki priseljenci. Nadalje prinaša monografija analizo dela v vrtcu ter analizo večjezičnih slikanic. Monografijo zaključujeta analiza dela v dvojezičnem vrtcu in raziskovanje vprašanja elitizma v vrtcu. Monografija je namenjena različnim ciljnim skupinam in z njo želimo tudi pokazati, da je potrebna sprememba kurikula za vrtce in uvedba obveznega učenja tujih jezikov. Nujnost spremembe kurikula utemeljujejo analize in raziskave s stališča različnih ciljnih skupin ter pozicioniranost v širši kontekst jezikovne politike Evropske unije.

Ključne besede

kompetence;poučevanje;stališča;izkušnje;vzgojitelji;zgodnje poučevanje;večjezične slikanice;dvojezični vrtec;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.01 - Znanstvena monografija
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba
UDK: 81'246.3-053.4(082)(0.034.2)
COBISS: 112011523 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISBN: 978-961-286-608-2
Št. ogledov: 135
Št. prenosov: 23
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Multilingualism and Plurilingualism in the Preschool Period
Sekundarni povzetek: Through the perspectives of various actors and the analysis of factors and elements of teaching, the monograph sheds light on the development of multilingualism in the preschool period. Individual articles cover: outlines of possibilities for developing multilingualism in kindergartens, competencies for teaching foreign languages ​​in the preschool period, preschool teachers' attitudes towards early foreign language learning and multilingualism, attitudes and experiences of teachers with additional training for early teaching, experiencing foreign language lessons by children, parents' views on language learning in kindergarten and work in foreign languages ​​with immigrant children. Furthermore, the monograph provides an analysis of the work in the kindergarten and an analysis of multilingual picture books. The monograph concludes with an analysis of work in a bilingual kindergarten and research into the issue of elitism in kindergarten. The monograph is intended for various target groups, and we also want to show that it is necessary to change the curriculum for kindergartens and the introduction of compulsory foreign language learning. The necessity of changing the curriculum is justified by analyzing and researching from the point of view of various target groups and positioning in the broader context of the European Union's language policy.
Sekundarne ključne besede: Večjezična vzgoja in izobraževanje;Jeziki;Predšolska vzgoja;
Vrsta dela (COBISS): Zbornik
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (296 str.)
DOI: 10.18690/um.ff.5.2022
ID: 15711326