magistrsko delo
Nives Rac (Avtor), Irena Samide (Mentor), Andreja Retelj (Komentor)

Povzetek

In der vorliegenden Masterarbeit wird die Rolle literarischer Texte im Fremdsprachenunterricht untersucht. Zentrales Thema ist die Verbindung zwischen vereinfachten Lektüren und dem DaF-Unterricht. Vereinfachte Lektüren (engl. graded readers) sind angepasste Texte für Lernende, die eine Zweit- oder Fremdsprache lernen. Besonderer Wert wird auf den Begriff Leichte Sprache gelegt, der das Textverständnis erleichtert. Eine der Zielgruppen von Leichter Sprache sind Fremdsprachenlernende. Die Masterarbeit untersucht im Sinne einer Aktionsforschung, ob das Lesen von vereinfachten Lektüren die Entwicklung sprachlicher und literarischer Kompetenzen fördert. Sie verdeutlicht ein wichtiges Ziel der Lektüren, dass sie motivierend auf das Weiterlesen in einer Fremdsprache und auf das Lesen des Originaltextes wirken können. Im empirischen Teil werden Resultate der Aktionsforschung beschrieben, wobei einige Empfehlungen für den Einsatz von vereinfachten Lektüren im Deutschunterricht aufgezeigt werden.

Ključne besede

Deutsch;Fremdsprachenunterricht;Deutschlernende;Deutschlehrende;Didaktik DaF;Leichte Sprache;vereinfachte Lektüre;Wortschatz;Lesekompetenz;literarische Kompetenz;Aktionsforschung;

Podatki

Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [N. Rac]
UDK: 37.091.3:811.112.2(043.2)
COBISS: 115414275 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 96
Št. prenosov: 32
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Stopenjska berila pri pouku nemščine
Sekundarni povzetek: V pričujočem delu je osvetljen pomen literarnih besedil pri pouku tujega jezika. Osrednja tema magistrskega dela je povezava med stopenjskimi berili in poukom nemščine. Stopenjska berila (angl. graded readers) so prilagojena besedila za učence, ki se učijo drugega ali tujega jezika. Poseben poudarek je namenjen izrazu lahko branje, ki omogoča lažje razumevanje besedila. Ena izmed ciljnih skupin lahkega branja so ravno učenci tujih jezikov. Magistrsko delo raziskuje ali stopenjsko branje spodbuja razvoj jezikovnih in literarnih kompetenc. Razkrije pomemben cilj stopenjskih beril, kateri je, da lahko motivacijsko delujejo za nadaljnje branje v tujem jeziku in branje originalnega besedila. Delo opisuje izkušnjo akcijskega raziskovanja, kjer ponazarja nekatera priporočila za uporabo stopenjskih beril pri pouku nemščine.
Sekundarne ključne besede: nemščina;pouk tujih jezikov;didaktika nemščine;učitelji nemščine;lahko branje;stopenjska berila;besedišče;bralne kompetence;literarne kompetence;akcijsko raziskovanje;magistrska dela;German language;foreign language teaching;German teachers;didactics of German language;easy language;graded readers;vocabulary;reading skills;literary competence;action research;master's theses;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko z nederlandistiko in skandinavistiko
Strani: 106 str.
ID: 15866062