diplomsko delo
Povzetek
Plesna vzgoja je v Kurikulumu za vrtce umeščena v področje umetnosti. Z umetnostjo se otrok izraža in komunicira, razvija svojo sposobnost ustvarjanja in domišljijo. Namen diplomskega dela je raziskati in ugotoviti, kako se otroci ustvarjalno izražajo skozi ples na različne glasbene zvrsti. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu smo predstavili ples v povezavi z improvizacijo, ustvarjalnost predšolskih otrok ter podrobneje opisali metode plesne vzgoje. Osredotočili smo se na plesno ustvarjalnost otrok prvega in drugega starostnega obdobja, saj so nas v praktičnem delu zanimale razlike, ki se bodo pojavljale pri plesnem ustvarjanju med obema starostnima skupinama. Na koncu teoretičnega dela smo izpostavili glasbo kot spodbudo za ples ter opisali zvrsti glasbe, ki smo jih uporabili v praktičnem delu diplomskega dela: klasično, ljudsko, zabavno in narodno zabavno glasbo. V praktičnem delu so prikazane priprave dejavnosti, izvedba in evalvacije. V plesne dejavnosti so bili vključeni otroci 1. starostnega obdobja, stari 1-2 leti, in otroci 2. starostnega obdobja, stari 5-6 let. Ugotovili smo, da so bile med starostnima skupinama pri plesni improvizaciji velike razlike predvsem v ustvarjanju gibalnih motivov in uporabi prostora. Z dejavnostmi je bilo pri obeh skupinah otrok mogoče opaziti napredek pri uporabi plesnih elementov.
Ključne besede
diplomska dela;plesna ustvarjalnost otrok;prvo starostno obdobje;drugo starostno obdobje;različne zvrsti glasbe;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[J. Pisnik] |
UDK: |
373.2.016:793.3(043.2) |
COBISS: |
120153859
|
Št. ogledov: |
25 |
Št. prenosov: |
0 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Dance creativity of the first and second age group children through various music genres |
Sekundarni povzetek: |
In the kindergarten curriculum, dance education is included in the field of art. Through art, children express themselves and communicate, develop their ability to create as well as develop their imagination. The purpose of our dissertation thus is to explore and learn how children express themselves creatively through dance to various genres of music. The diploma thesis consists of two parts; the theoretical and the practical one. In the theoretical part, we presented dance in connection with improvisation and creativity of preschool children. In this part we also included a detailed description of dance education methods. We focused on dance creativity of children of the first and second age groups, since in the practical part we were interested in the differences that appear in the dance creation of both age groups. At the end of the theoretical part, we highlighted music as a stimulus for dance and described the types of music we used in the practical part of the thesis: classical, folk, popular and folk-popular music. The practical part of the thesis describes the preparation of activities, implementation and evaluation. In the dance activities we included children of the first age group (aged 1-2 years) and children of the second age group (aged 5-6 years). We have noticed significant differences between the age groups in dance improvisation, especially in the creation of movement motifs and the use of space. Through the activities, we have also observed the progress in the use of dance elements in both groups of children. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;dance creativity;preschool child;first age group;second age group;different types of music;Predšolska vzgoja;Ples;Izobraževalni programi;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 61 str.)) |
ID: |
15876981 |