magistrsko delo
Anita Bezjak (Avtor), Gregor Štiglic (Mentor), Lucija Gosak (Komentor)

Povzetek

Uvod: Zdravstvena pismenost je ključna za opolnomočenje in aktivno udeležbo posameznikov pri skrbi za lastno zdravje. V zaključnem delu smo želeli ugotoviti, kakšna je zdravstvena pismenost mladostnikov v Sloveniji. Metode: Podatke smo pridobili s pomočjo validiranega anketnega vprašalnika »Lestvica zdravstvene pismenosti«. Izvedena je bila presečna študija z uporabo deskriptivne in inferenčne statistike. Analizo podatkov smo izvedli s programom Microsoft Excel 2016 in s programom IBM SPSS 28.0. Rezultati: Od 755 povabljenih se je 430 (55,4 %) mladostnikov udeležilo raziskave. Sodelovalo je 338 žensk in 92 moških. Povprečna starost mladostnikov je bila 16,93 let. Ugotovili smo, da starost (rs = 0,05; p = 0,25), čas uporabe interneta (p = 0,80) in učni uspeh (p = 0,42) niso statistično povezani s stopnjo zdravstvene pismenosti. Povprečna zdravstvena pismenost je znašala 28,65. Od vseh sodelujočih je 299 (299/430; 69,6 %) mladostnikov visoko zdravstveno pismenih, 63 (63/430; 14,6 %) srednje in 62 (62/430; 14,4 %) zelo visoko zdravstveno pismenih. Trije mladostniki (3/430; 0,7 %) so nizko in trije (3/430; 0,7 %) zelo nizko zdravstveno pismeni. Diskusija in zaključek: Ugotavljamo, da so mladostniki visoko zdravstveno pismeni, le majhen delež je nizko in zelo nizko zdravstveno pismenih. Starost, učni uspeh in čas, ki ga porabijo za internet, nimajo statistično pomembne povezave z zdravstveno pismenostjo. Zdravstveno pismenost je mogoče izboljšati z zagotavljanjem informacij, učinkovito komunikacijo in strukturiranim izobraževanjem.

Ključne besede

mladostniki;zdravstvena pismenost;znanje;zdravstvene informacije;krepitev zdravja;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Založnik: [A. Bezjak]
UDK: 614.2-053.6(043.2)
COBISS: 130051075 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 51
Št. prenosov: 13
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Health literacy of adolescents
Sekundarni povzetek: Introduction: Health literacy is key to empowering and actively involving individuals in their own health. In this final part of the study, we wanted to find out what is the health literacy of adolescents in Slovenia. Methods: Data was obtained using a validated questionnaire "Health Literacy Scale". A cross-sectional study was conducted using descriptive and inferential statistics. Data analysis was performed using Microsoft Excel 2016 and IBM SPSS 28.0. Results: 430 (55.4%) of the 755 adolescents invited participated in the survey. 338 females and 92 males participated. The average age of the adolescents was 16.93 years. We found that age (rs = 0.05; p = 0.25), time spent on the internet (p = 0.80) and academic achievement (p = 0.42) were not statistically associated with health literacy level. The mean health literacy score was 28.65. Of all participants, 299 (299/430; 69.6%) adolescents were highly health literate, 63 (63/430; 14.6%) were moderately health literate and 62 (62/430; 14.4%) were very highly health literate. Three adolescents (3/430; 0.7%) have low and three (3/430; 0.7%) very low health literacy. Discussion and conclusion: We find that adolescents are highly health literate, with only a small proportion of low and very low health literate. Age, academic achievement and time spent on the internet have no statistically significant association with health literacy. Health literacy can be improved through information provision, effective communication and structured education.
Sekundarne ključne besede: adolescents;health literacy;knowledge;health information;health promotion;Health Literacy;Zdravstvena pismenost;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 38 str.))
ID: 16038034
Priporočena dela:
, magistrsko delo
, doktorska disertacija
, stanje koncepta in nadaljnji razvoj z vključevanjem zdravstvene nege