Povzetek

Epidemija covida-19 posega v vse pore družbenega življenja in spreminja obstoječe strukturne pogoje in razmerja moči znotraj kapitalistične države. Pri tem spreminja in omejuje tudi obstoječe oblike človekovih in otrokovih pravic, oblikovane v sodobnem družbeno-produkcijskem sistemu. V pričujočem članku na teoretski ravni raziskujemo spremembo razmerja med strukturo in delovanjem skozi spremembo razmerij moči in si prizadevamo identificirati dejavnike, ki znotraj procesa sprememb najbolj vplivajo na uresničevanje otrokove pravice do izobraževanja v času epidemije. Pri tem uporabljamo morfogenetski pristop Margaret Archer (1996: 279), ki pravi, da sta struktura in delovanje sicer v soodvisnosti, a delujeta na dva različna načina in ju je tako potrebno tudi preučevati

Ključne besede

politična moč;razmerja moči;Covid-19;Epidemije;Učenje;Otroci;Človekove pravice;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
UDK: 342.733-053.2:[616-036.22:578.834]
COBISS: 90438659 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Št. ogledov: 23
Št. prenosov: 11
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Children’s right to education during the COVID-19 epidemic
Sekundarni povzetek: The COVID-19 epidemic has affected all pores of social life and changed the existing structural conditions and power relations within the capitalist state. In the process, it has also altered and restricted the forms of human and children’s rights established in the modern social-production system. In the article, we study the changed relationship between the structure and the function of the changing power relations on the theoretical level and strive to identify the factors with the greatest influence on the exercise of children’s right to education during the epidemic. To this end, we adopt the morphogenetic approach of Margaret Archer (1996: 279) who states that structure and function indeed work interdependently in two different ways and that, therefore, they must be studied
Sekundarne ključne besede: Epidemics;Learning;Children;Human rights;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 971–990, 1154-1155
Letnik: ǂLetn. ǂ58
Zvezek: ǂšt. ǂ4
Čas izdaje: okt.-dec. 2021
DOI: 10.51936/tip.58.3.971-990
ID: 16146526