diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Gregor Tratnjek (Avtor), Matjaž Knez (Mentor), Igor Grofelnik (Komentor)

Povzetek

Emisije toplogrednih plinov in globalno segrevanje spadata med največje probleme 21. stoletja. Zaradi velikega povečanja prometa in z njim povezanimi negativnimi vplivi na okolje, avtorji kot rešitev vidijo v porastu števila okolju prijaznejših vozil. V diplomskem delu smo raziskali povezanost med višino subvencije za nakup električnega vozila in prodajo električnih vozil. Kot dobra rešitev se ponujajo električna vozila, do katerih pa imajo potrošniki pomisleke in katere smo v diplomskem delu raziskali. V raziskavo smo vključili 3 države iz Azije, Amerike in Evrope, pri katerih sta bila ključna kriterija velikost avtomobilskega trga ter delež prodaje električnih vozil. Kot izjemo smo vključili in raziskali tudi podatke za Slovenijo. Kot eno izmed ključnih spodbud ob odločitvi za nakup električnega avtomobila avtorji izpostavljajo dodelitev finančnih spodbud v obliki subvencij. V diplomskem delu smo si zastavili hipotezo, da višina subvencije za nakup električnih vozil vpliva na prodajo električnih vozil; višje kot so subvencije, večji je delež prodanih avtomobilov. V državah, kjer je prodaja električnih vozil največja (Kitajska, ZDA, Norveška), je sistem subvencij najbolj razvit in učinkovit. Izkazalo se je, da višina subvencije v določeni meri vpliva na prodajo električnih vozil, a hkrati ugotovili, da obstajajo še drugi faktorji, ki pozitivno vplivajo na prodajo električnih vozil.

Ključne besede

električna vozila;subvencije;avtomobilski trg;Evropa;Azija;Amerika;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FL - Fakulteta za logistiko
Založnik: [G. Tratnjek]
UDK: 629.331-83:338.246.027(043.2)
COBISS: 145093379 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 24
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The effect of subsidies on electric vehicle sales (Slovenia-foreign countries)
Sekundarni povzetek: Emissions of greenhouse gases and global climate change are among the biggest issues on earth; especially environmental pollution caused by emissions in the transportation area. As a solution to these issues, many countries are implementing policies to transition to zero-emission vehicles such as electric cars. Electric vehicles demonstrate as a good solution but some hesitations from customers when buying electric vehicles are present. To address this problem governments around the world, offer various benefits when buying electric vehicles, such as tax reduction and government subsidies to its citizens. The purpose of this thesis was to review the electric vehicles market and to investigate if there is a correlation between the size of subsidy and electric vehicles sales. Our hypothesis was that there is a direct correlation between the parameters, the higher the subsidy, the bigger the car sales. Data of 10 countries were included in this study–3 countries from Asia, Europe, and United States. Two key inclusion criteria were the size of vehicle market and electric vehicles sales shares. Data for Slovenia were also included in the study. In countries with the biggest electric vehicles sales numbers the system of subsidies is the most developed and efficient. The findings of this review show that subsidies have a certain influence on electric vehicles sales, but the effect is small. Our review shows there are other factors that also have a positive influence on electric vehicles sales.
Sekundarne ključne besede: electric vehicles;subsidy;car sales;Europe;Asia;United States;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za logistiko
Strani: IX, 49 str.
ID: 16210249
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
, ni podatka o podnaslovu
, diplomsko delo [visokošolskega strokovnega študijskega programa]