(diplomsko delo)
Povzetek
Izhodišče: V diplomskem delu je predstavljena obravnava otrok s hiperkinetično motnjo. Je najpogostejša duševna motnja otrok, ki ima svoj začetek v zgodnjem otroštvu. Hiperkinetično motnjo opredeljujejo: pomanjkljiva pozornost, hiperaktivnost ter impulzivnost. Pogosta simptoma hiperkinetične motnje sta otrokova nemirnost in pretirana gibalna dejavnost. Za postavitev diagnoze mora otrok kazati simptome vsaj šest mesecev v dveh različnih situacijah oziroma okoljih. Strokovnjaki kot obliko pomoči otroku s hiperkinetično motnjo priporočajo psihostimulanse kot terapijo, s katero se minimalizirajo otrokove težave.
Metode: Uporabljena je deskriptivna metoda dela, kjer je s pomočjo domače in tuje strokovne literature predstavljena hiperkinetična motnja in obravnava otrok pri nas in v tujini. Predstavljena je vloga medicinske sestre pri obravnavi otroka s hiperkinetično motnjo. Podrobneje je opisano delo in naloge medicinske sestre v pedopsihiatričnem dispanzerju ter vključevanje in sodelovanje staršev v obravnavi otroka s hipekinetično motnjo.
Razprava in zaključek: Delo in naloge medicinske sestre v pedopsihiatričnem dispanzerju so zelo pomembne, saj je ravno medicinska sestra prva oseba, ki se sreča z otrokom in njegovimi starši. V času otrokove obravnave mora v čim večji meri spoznati otroka in njegovo družino ter prepoznati morebitne telesne in duševne stiske. Vzpostaviti mora znati partnerski odnos med otrokom, družino in zdravstveni delavci, saj vse to pripomore k čim uspešnejšemu reševanju problemov. Obravnava otroka s hiperkinetično motnjo se bistveno ne razlikuje pri nas in v svetu, gre le za razliko v diagnostičnih praksah. Otrok s hiperkinetično motnjo potrebuje veliko spodbude, pozornosti in motivacije. Hitro prepoznavanje in zdravljenje omilijo simptome težav, značilne za hiperkinetično motnjo. Pravi pristop staršev, učiteljev in bližnjih pa otroku pomagajo pri nadziranju lastnega vedenja in s tem večje samozavesti.
Ključne besede
hiperkinetična motnja;otroci;medicinske sestre;starši;pedopsihiatrična zdravstvena nega;obravnava;pedopsihiatrični dispanzer;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2013 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede |
Založnik: |
[S. Težak] |
UDK: |
159.952.6-053.2(043.2) |
COBISS: |
1906084
|
Št. ogledov: |
2393 |
Št. prenosov: |
658 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Treatment of children with the hyperactivity disorder |
Sekundarni povzetek: |
Introduction: This diploma paper presents handling with children with hyperactivity disorder. The hyperactivity disorder is the most wide spread disorder with children and it starts in early childhood. This disorder is shown in lack of attention, hyperactivity and impulsive behaviour. The common symptoms are the child’s restlessness and constant movement. To prove the hyperactivity disorder the symptoms must be present for at least six months and at least in two situations / environments. Medication can be used to minimise the child’s problems.
Methods: I used descriptive method based on worldwide resources dealing with hyperactivity disorder and handling with children having this disorder. In this paper I presented the role of a nurse handling children with the hyperactivity disorder. The nurses have got more tasks as described in this paper. I also described the role of parents and their cooperation with others in the team.
Discussion and conclusion: The role of a nurse is a key one in this matter. The nurse is the first one to meet the child and his parents. During the child’s treatment the nurse tries to get to know the parents, the child, the family and possible physical or mental problems the child may have. The nurse develops the partnership between the child, the family and the health care workers. These relations are crucial for the success. The treatment here and worldwide is quite similar; the difference is only in diagnostic practice. The child with hyperactivity disorder needs a lot of encouragement, attention and motivation. Early assessment and treatment are crucial and can minimise the symptoms. The environment, like the teachers, friends at school and family, can help the child with hyperactivity disorder to manage and control the disorder and to gain more self-confidence. |
Sekundarne ključne besede: |
hyperactivity disorder;child;nurse;parents;pedopsychiatric health care;treatment;pedopsychiatric dispensary; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede |
Strani: |
III, 68 f. |
Ključne besede (UDK): |
philosophy;psychology;filozofija;psihologija;psychology;psihologija;higher mental processes;višji mentalni procesi; |
ID: |
16312 |