diplomsko delo
Julija Sovdat (Avtor), Igor Plazl (Mentor)

Povzetek

Trenutno je večina energije proizvedene iz neobnovljivih virov. Da bi zmanjšali odvisnost od fosilnih goriv in vpliv na okolje, je nujno potrebno povečati proizvodnjo in uporabo trajnostne energije. Eden od virov trajnostne energije je biomasa, iz katere se lahko proizvaja letalsko gorivo, imenovano letalsko biogorivo oziroma biokerozin. Biogoriva so ogljikovodiki, pridobljeni iz obnovljivih virov. Imajo podobno kemično sestavo in zelo podobne ali celo enake lastnosti, kot fosilna goriva. Biogoriva rešujejo tudi problem emisij v letalskem sektorju, ki v zadnjih dveh desetletjih hitro naraščajo. Do danes je bilo odobrenih osem postopkov pridobivanja letalskega biogoriva. Komercialno najbolj razvit postopek proizvodnje je HEFA, tudi FT-SPK ga hitro dohiteva in ima potencialne prednosti, kot je prilagodljivost pri uporabi surovin (lahko se uporabi širok nabor surovin, kot so kmetijski odpadki ali komunalni odpadki), hkrati pa so izpusti toplogrednih plinov pri tem postopku minimalni. Glavne ovire pri obsežni uporabi obnovljivih letalskih goriv so cenovna dostopnost in konkurenčnost s konvencionalnim letalskim gorivom. Ta problem dobro rešuje intenzifikacija procesov, vendar so na tem področju potrebne nadaljnje raziskave. Dobri rezultati se kažejo tudi pri proizvodnji biogoriva prek FT-postopka z uporabo mikroreaktorjev, seveda so tudi pri tem procesu potrebne izboljšave in nadaljnje raziskave.

Ključne besede

biomasa;biogorivo;procesna intenzifikacija;mikroreaktorji;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
Založnik: [J. Sovdat]
UDK: 662.6(043.2)
COBISS: 126606083 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 27
Št. prenosov: 11
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Production of jet fuel from biomass
Sekundarni povzetek: Currently, most of the energy is produced from non-renewable sources. To reduce the need of fossil fuels and the impact on the environment, it is imperative to increase the production and use of sustainable energy. One of the sources of sustainable energy is biomass, from which jet fuel can be produced, called bio-jet-fuel or biokerosene. Biofuels are hydrocarbons obtained from renewable energy sources. They have a similar chemical composition and almost the same characteristics as fossil fuels. Biofuels also solve the problem of emissions in the aviation sector, which have been growing rapidly in the last two decades. Eight procedures for obtaining aviation biofuel have been approved so far. The most commercially developed production process is HEFA, but FT-SPK is also rapidly catching up and has potential advantages, such as flexibility in the use of feedstocks (a wide range of feedstocks, such as agricultural waste or municipal waste, can be used), while the release of greenhouse gasses during this procedure is minimal. The main problems in the large-scale use of renewable aviation fuels are affordability and competitiveness with conventional aviation fuel. This problem could be solved by process intensification, but further research is needed in this area. Good results are also visible in the production of biofuel through the FT process using microreactors, but of course improvements and further research are needed in this process as well.
Sekundarne ključne besede: biomass;bio-jet-fuel;process intensification;microreactors;Letalska goriva;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 1000372
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za kemijo in kemijsko tehnologijo, UNI Kemijsko inženirstvo
Strani: 38 str.
ID: 16382223