diplomsko delo
Laura Sušnik (Avtor), Uršula Podobnik (Mentor)

Povzetek

Otroške risbe v predšolskem obdobju imajo neprecenljivo vrednost, saj se otrok preko risbe izraža in na zelo preprost način prikaže tisto, česar še ne zna ali ne zmore povedati. V diplomskem delu z naslovom Primerjava upodabljanja človeške in živalske figure v predšolskem obdobju, sem v teoretičnem delu predstavila likovno izražanje otrok kot enega izmed najbolj običajnih, naravnih in neposrednih načinov komunikacije z okolico, preko katerih odrasla oseba dobi dober vpogled v otrokove osebnostne značilnosti, motorične sposobnosti, zaznavanje, mišljenje in emocionalno doživljanje otroka. Opisala sem štiri stopnje razvoja otroške risbe, kakšna je pri tem vloga odraslega in na katere stvari je potrebno biti pozoren pri analizi otroških likovnih izdelkov. Predstavila sem otroško risbo s psihološkega vidika in nekatere najbolj uporabljene likovne psihološke teste. V empiričnem delu sem s predšolskimi otroki raziskala, kako poteka razvoj risanja človeške in živalske figure pri otrocih med 3. in 6. letom starosti. Raziskala sem, pri kateri starosti otroci upodobijo prepoznavno človeško in prepoznavno živalsko figuro, ki se intenzivneje razlikuje do človeške. Pozorna sem bila na to, katere in koliko sestavnih delov, tipičnih za človeško in živalsko figuro, otroci dodajo v svojo risbo. Raziskava je pokazala, da že pri treh letih narišejo prepoznavno človeško figuro. Rišejo predvsem glavonožce, nekateri pa tudi figure z glavo, trupom, rokami in nogami. Risanje pasje figure otrokom predstavlja nekoliko večji izziv, njihove risbe pa so pokazale, da se pri štirih letih živalska figura začne intenzivneje razlikovati od človeške in vsebuje sestavne dele, značilne za psa, npr. rep, ušesa ali smrček.

Ključne besede

predšolsko obdobje;predšolski otroci;govorica otroške risbe;človeške figure;živalske figure;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [L Sušnik]
UDK: 373.2:741(043.2)
COBISS: 120805891 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Comparison of human and animal figure representation in the preschool years
Sekundarni povzetek: Children's drawings in the preschool period are of inestimable value, because the child expresses himself through drawing and shows in a very simple way what he does not yet know or cannot say. In the theoretical part of this dissertation titled Comparison of the depiction of human and animal figures in the preschool period, I introduced the artistic expression of children as one of the most common, natural and direct ways of communicating with the environment, through which an adult can gain a good insight into the child's personality characteristics, motor skills, perception, thinking and emotional experience of the child. I have described the four stages of development of a child's drawing, what is the role of an adult in this, and what things need to be paid attention to when analyzing children's art products. I presented children's drawing from a psychological point of view and some of the most used art psychological tests. In the empirical work, I researched how the development of drawing human and animal figures takes place in children between 3 and 6 years of age. I investigated at what age children portray a recognizable human and recognizable animal figure, which differs more intensively from the human figure. I paid attention to which and how many components, typical of human and animal figures, the children add to their drawing. The research showed that already at the age of three they draw a recognizable human figure. They mainly draw cephalopods, but some also draw figures with heads, torsos, arms and legs. Drawing the figure of a dog presents a slightly greater challenge to children, and their drawings showed that at the age of four, the animal figure begins to differ more intensively from the human figure and contains components characteristic of a dog, e.g. tail, ears or snout.
Sekundarne ključne besede: Predšolska vzgoja;Otroške risbe;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 60 str.
ID: 16438437