diplomsko delo
Romana Kamenšek (Avtor), Igor Žunkovič (Mentor)

Povzetek

Diplomska naloga analizira vlogo monologa v dramski strukturi drame Jez Conorja McPhersona. Najprej na podlagi literature opredeli pojem monolog in se osredotoči na njegovo vlogo v sodobni dramatiki, predvsem v postdramskem gledališču. Razišče tudi razloge za množično uporabo monologa v sodobni irski dramatiki. Nato se osredotoči na monolog pri McPhersonu, pri čemer z analizo njegovih najbolj znanih monoloških del izvleče glavne skupne lastnosti in funkcijo monologa v njih. Sledi natančen pregled monologov v drami Jez in njihova analiza ter umestitev v celoto drame. Ugotavlja, da monologi v drami predstavljajo naracije, skozi katere se vzpostavi posebne vrste komunikacija med poslušalci in pripovedovalci. Ta postopoma postaja vedno globlja in bolj osebna ter tako omogoči razvoj osrednje teme drame, ki je osamljenost.

Ključne besede

irska dramatika;postdramsko gledališče;monolog;diplomsko delo;McPherson;Conor;1971-;"Jez";

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [R. Kamenšek]
UDK: 821.111.09-2McPherson C.
COBISS: 121476355 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Monologue in The Weir by Conor McPherson
Sekundarni povzetek: The thesis analyses the role of monologue in the dramatic structure of the play The Weir by Conor McPherson. It begins with a literature-based definition of the term monologue and then focuses on its role in contemporary drama, especially in postdramatic theatre. It also explores the reasons for the mass use of the monologue in contemporary Irish drama. It then focuses on McPherson’s monologues, analysing his best-known monologue plays and underlining their main common features with regard to the function of the monologue. This is followed by an in-depth overview of the monologues in The Weir and the analysis of them and their place within the whole play. The thesis concludes that the monologues in the play are narrations, through which the author builds a special kind of communication between the listeners and the narrators. This communication gradually becomes deeper and more personal thus allowing for the development of the central theme of the play, which is loneliness.
Sekundarne ključne besede: Irish drama;postdramatic theatre;monologue;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 1011024
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo
Strani: [24] str.
ID: 16469490
Priporočena dela:
, (kontekstualizacija pripovedi, prostora-časa in telesa: McIntosh-Živadinov-Stelarc)
, morilec brez razloga