diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov
Mitja Mežnar (Avtor), Marko Ferjan (Mentor)

Povzetek

Vedno vecji pritiski okolja zahtevajo hitre in ucinkovite odzive. Za to potrebujemo vedno nova znanja in vešcine. Eden od pristopov za soocanje z nenehnimi spremembami okolja je tudi koncept ucece se organizacije, ki je temeljna tema tega diplomskega dela. Diplomsko delo obsega teoreticni in empiricni del. V teoreticnem delu je opisana opredelitev in razumevanje ucece se organizacije, katere so njene znacilnosti, opisani razlogi cemu uceca se organizacija, primerjava starih in novih paradigem ucece se organizacije, opisano organizacijsko ucenje ter bolj obširno predstavljena Richardsonov ter Sengejev model organizacijskega ucenja. V empiricnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, v kateri nas je zanimalo, ali uceca se organizacija vpliva na najboljši rezultat smucarja skakalca in kateri so tisti elementi ucece se organizacije, ki najbolj vplivajo na najboljši rezultat. Rezultati raziskave, v kateri je bilo vkljucenih 54 smucarjev skakalcev, ki so prihajali iz 7 razlicnih držav (Slovenije, Avstrije, Nemcije, Norveške, Finske, Poljske, Ceške) so pokazali, da uceca se organizacija v 21,7% vpliva na najboljši rezultat smucarja skakalca. Zadovoljivo je dejstvo, da pa so v 31,5% že slišali za koncept ucece se organizacije. Analiza rezultatov raziskave pa je pokazala tudi, da izmed desetih sklopov elementov ucece se organizacije, ki smo jih analizirali v anketi (timsko ucenje, ucenje na preteklih izkušnjah, merjenje napredka, ucenje od drugih, sistematicno reševanje problemov in sistemsko razmišljanje, skupna vizija, prenos znanja, eksperimentiranje, mentalni modeli, osebno znanje) na najboljši rezultat vplivajo le trije. Pozitivno na najboljši rezultat vpliva element ucenje od drugih, torej vec kot se smucarski skakalec uci od drugih boljši rezultat naj bi dosegel. Negativno na najboljši rezultat pa naj bi vplivalo preveliko merjenje napredka ter rezultatsko najbolj (negativno) vplivno timsko ucenje, katerega sam rezultat lahko pojasnim s tem, da so smucarski skoki vendarle individualni šport, v katerem je najboljši dosežen rezultat skakalca odvisen predvsem od njega samega.

Ključne besede

učeča se organizacija;organizacijsko učenje;Sengejev model;Richardsonov model;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Kranj
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Založnik: [M. Mežnar]
UDK: 005.7
COBISS: 7082515 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1909
Št. prenosov: 311
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: LEARNING ORGANIZATION IN THE SPORTS TEAM
Sekundarni povzetek: Increasing environmental pressures require rapid and effective responses. For this we need new knowledge and skills. An approach that copes with constant changes in the environment is the concept of a learning organization, which is the subject of this thesis. The thesis consists of the theoretical and empirical work. The theoretical part describes the definition and understanding of the learning organization. It describes what characteristics does it have, the reasons why learning organization exist, comparison of old and new paradigms of learning organization, and organizational learning. It also describes more extensively the Richardson Senge model of organizational learning. In the empirical part, it presents the results of research in which we were interested in learning organization and its effect on the best ski jumpers. It also presents the elements of a learning organization and witch of them has the greater effect on an athletes results. The survey results in which were included 54 ski jumpers from 7 different countries (Slovenia, Austria, Germany, Norway, Finland, Poland, Czech Republic) shows that learning organization in 21.7% effects on ski jumper’s best results. What brings a lot of satisfaction is that 31.5% of athletes have already heard of the concept of a learning organization. Analysis of the results of the survey also shows that of the ten sets of elements of a learning organization (team learning, learning from past experience, measure progress, learning from others, systematic problem solving and systems thinking, shared vision download knowledge, experimentation, mental models, personal knowledge) only three of them have effect on the results. Positive impact on the results has ‘learning from others’, which describes that the more the ski jumpers learns from others, the better he will be. Negative effect on the best result would have too much ‘measuring progress’ and ‘team learning’. This negative effect can be explained with awareness that ski jumping is an individual sport in which every man stands by himself.
Sekundarne ključne besede: Learning organization;Organizational learning;The characteristics of a learning organization;Richardson’s model;Senge’s model;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede
Strani: 40 f., pril.
Ključne besede (UDK): science and knowledge;organization;computer science;information;documentation;librarianship;institutions;publications;znanost in znanje;organizacije;informacije;dokumentacija;bibliotekarstvo;institucije;publikacije;prolegomena;fundamentals of knowledge and culture;propaedeutics;prolegomena;splošne osnove znanosti in kulture;management;menedžment;organizational management (om);organizacijski menedžment (om);organizacija poslovanja;
ID: 16525
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov
, ni podatka o podnaslovu
, diplomsko delo univerzitetnega programa