diplomsko delo

Povzetek

V diplomskem delu z naslovom Subjektivne teorije staršev o fizičnem kaznovanju predšolskih otrok sem najprej opisala subjektivne teorije, kaj vpliva nanje in kako se spreminjajo. Nato sem predstavila pojem avtoriteta, tri vrste avtoritete ter pojmovanje otroka v različnih vzgojnih stilih. Predvsem pa sem se v teoretičnem uvodu posvetila kaznovanju v vzgoji, še posebej fizičnemu kaznovanju. Predstavila sem, kaj pomeni fizično kaznovanje, kako ga obravnava zakonodaja ter kakšno je bilo fizično kaznovanje v preteklosti in kako prisotno je danes. Navedla sem posledice fizičnega kaznovanja. Glavni namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšno je stališče staršev do fizičnega kaznovanja predšolskih otrok in ali ga uporabljajo pri vzgajanju svojega predšolskega otroka. Rezultati raziskave so pokazali, da večina staršev pri vzgoji svojega otroka sledi lastnemu notranjemu občutku. Tretjina anketiranih nasprotuje fizičnemu kaznovanju in ga ne uporablja, več kot polovica ga ne zagovarja, a ga je že kdaj uporabila, nekaj anketiranih pa je mnenja, da je v nekaterih redkih situacijah fizična kazen potrebna in nujna. Četrtina vprašanih še nikoli ni uporabila fizične kazni, drugi pa so jo uporabili najmanj enkrat do sedaj. V povprečju je najpogosteje uporabljena fizična kazen udarec po riti, kot vzrok zanjo pa je največkrat navedena neposlušnost in neprimerno vedenje otroka. Večina staršev storjeno dejanje kasneje obžaluje, otroku pa se jih opraviči nekoliko manj.

Ključne besede

subjektivne teorije staršev;predšolski otroci;fizično kaznovanje;avtoriteta;pojmovanje otroka;vzgojni stili;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [E. Verdinek]
UDK: 373.2-055.52(043.2)
COBISS: 122772995 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Parents' subjective theories of physical punishment of preschoolers
Sekundarni povzetek: In this thesis entitled Parents' Subjective Theories of Physical Punishment of Preschoolers, first I described subjective theories, what influences them and how they change. Then I introduced the concept of authority, the three types of authority and the concept of child in different parenting styles. In the theoretical introduction, I have particularly focused on punishment in upbringing, especially on physical punishment. I explained what physical punishment means, how it is dealt with in the Slovenian law system, what physical punishment meant in the past and how it is presented today’s society. I have stated the consequences of physical punishment. The main purpose of the thesis was to find out what is the parents' attitude towards physical punishment of preschool children and whether they use it in the upbringing of their preschool child. The results of the survey showed that the most parents follow their own inner feeling when raising their child. The opinion of one third of respondents is against physical punishment and they do not use it. More than a half are not in favour of it, but have used it before, and a few of them think that in some rare situations physical punishment is necessary. A quarter of respondents have never used physical punishment before, while others have used it at least once before. On average, the most frequently used physical punishment is a slap on the bottom, mostly because of the disobedience and inappropriate behaviour of their child. Most parents later regret their actions, but fewer apologise to their child.
Sekundarne ključne besede: Predšolska vzgoja;Telesne kazni;Otroci in starši;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: VIII, 44 str.
ID: 16568213