(diplomsko delo)
Urška Dolajš (Avtor), Dominika Jakl (Mentor), Zvonka Fekonja (Komentor)

Povzetek

Uvod: Intramuskularna injekcija je eden izmed pristopov za aplikacijo zdravil, ki se v zdravstveni negi najpogosteje uporablja. Pri tem gre za aplikacijo zdravila globoko v mišično tkivo. Zanimale so nas izkušnje študentov zdravstvene nege o aplikaciji intramuskularne injekcije ter poznavanje le-te. Metode: Za izdelavo empiričnega dela diplomskega dela smo uporabili kvantitativno metodo. V raziskavo smo s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika vključili 120 rednih in izrednih študentov zdravstvene nege ene izmed slovenskih zdravstvenih fakultet. Podatke smo analizirali s pomočjo opisne statistike in jih obdelali v računalniškem programu IBM Statisctical Package for Social Science ter Microsoft Excel. Rezultati: Večina študentov zdravstvene nege (57 %) v praksi najpogosteje uporablja aplikacijo intramuskularne injekcije na dorzoglutealnem področju. Ventroglutealno področje, ki je v novejši literaturi označeno kot prednostno mesto, jim v večini ni poznano (12 %). Študenti ne znajo določiti mesta (12 %), prisoten je strah poškodovanja pacienta (11 %), nimajo ustreznega znanja (13 %). Najpogostejši odgovor pa je bil, da tega mesta za aplikacijo intramuskularne injekcije niso navajeni (16 %). Ventroglutealno področje uporablja le 6 % študentov zdravstvene nege. Razprava in sklep: Študenti zdravstvene nege so premalo izobraženi o pomenu ventroglutealnega mesta ter o utemeljenih smernicah za aplikacijo intramuskularne injekcije. Do razlik prihaja že med poučevanjem na fakulteti in kliničnim usposabljanjem v kliničnem okolju, kjer se aplikacija intramuskularne injekcije večinoma izvaja po tradicionalni metodi dela.

Ključne besede

intramuskularna injekcija;študenti zdravstvene nege;znanje;intramuskularna uporaba;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Založnik: [U. Dolajš]
UDK: 615.473.2:616-083(043.2)
COBISS: 134338819 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 29
Št. prenosov: 3
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Knowledge and experience of nursing students about the application of intramuscular injection
Sekundarni povzetek: Introduction: Intramuscular injection is one of the most commonly used approaches for drug administration. It means the application of the medication deep into the muscular tissue. We were interested in nursing students' knowledge and experience of intramuscular injection. The data were analysed using descriptive statistics and processed in IBM Statistical Package for Social Science and Microsoft Excel. Methods: We used quantitative methodology. The study involved 120 full-time and part-time nursing students from one of Slovenia's nursing faculties, using an online questionnaire. Results: Most nursing students (57%) in clinical practice use the application of intramuscular injection into the dorsogluteal area. The ventrogluteal area, identified as the preferred site in the recent literature, is unknown to students (12%). They are unable to locate the site (12%), are afraid of harming the patient (11%); have a lack of adequate knowledge (13%), and the most common answer was that they are not used to this site for intramuscular injection (16%). Only 6% of nursing students use ventrogluteal site in clinical practice. Discussion and conclusion: Nursing students are under-educated about the importance of ventrogluteal site and evidence-based guidelines for intramuscular injection application. There are differences between teaching at the faculty and clinical training in the clinical environment, where the application of intramuscular injections is mainly performed according to the traditional method of work.
Sekundarne ključne besede: intramuscular injection;nursing student;knowledge;intramuscular administration;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede
Strani: VI, 32 f., 7 f. pril.
ID: 16703140