master's thesis
Seda Nur Ergül (Avtor), Simona Prosen (Mentor)

Povzetek

Pedagoški delavci imajo pomembno vlogo pri akademskem izobraževanju učencev ter krepitvi njihovih čustvenih in socialnih spretnosti, da lahko posamezni učenci uspešno delujejo v družbi. Zato je v veliko pomoč, če so pedagoški delavci tudi čustveno kompetentni - sposobni prepoznati in razumeti svoja čustva in čustva drugih ter jih uravnavati v različnih okoliščinah. Žal lahko zaradi pomanjkanja ustreznih pedagoških virov o pomenu čustev in strategij uravnavanja čustev (ER- angl. emotion regulation, regulacija čustev) v izobraževalnem okolju pedagoški delavci ostanejo nepripravljeni na spreminjanje čustvenih odzivov ter pri svojem delu povzročajo stisko in neprijetno čustveno doživljanje. V pričujoči raziskavi je 42 socialnih pedagogov, ki delajo v slovenskih osnovnih šolah, izpolnilo spletno anketo, katere namen je bil oceniti intenzivnost njihovega čustvenega doživljanja, uporabo izbranih strategij ER čustev, znanje o čustvih in ER, delovno obremenitev (tj. število učencev, s katerimi dnevno delajo) in poklicno fazo, v kateri se nahajajo. Ugotovitve kažejo, da so veselje, ponos in ljubezen najbolj intenzivno doživljana čustva, socialna podpora pa najpogosteje uporabljena strategija ER med socialnimi pedagogi. Nasprotno pa je uporaba snovi najmanj pogosto uporabljena strategija ER pri socialnih pedagogih. Poleg tega so bili intenzivnost jeze, izčrpanosti in brezupa pozitivno povezani z uporabo več strategij ER: izbiro situacije, potlačevanjem, uživanjem tolažbe, uporabo psihoaktivnih snovi in izogibanjem doživljanju ter negativno povezani s kognitivno ponovno oceno pomena dogodka in spreminjanjem situacije. Tudi predhodno znanje socialnih pedagogov o čustvih in strategijah ER je bilo močno in pozitivno povezano z intenzivnostjo prijetnih čustev in uporabo bolj prilagodljivih strategij ER. Druge pomembne ugotovitve se nanašajo na delovno obremenitev socialnih pedagogov in poklicno fazo, v kateri se nahajajo v povezavi z njihovim čustvenim doživljanjem in izbranimi strategijami ER. Na podlagi rezultatov je delovna obremenitev socialnih pedagogov pozitivno povezana z uporabo tolažilnega prehranjevanja, uporabo psihoaktivnih substanc, izbiro situacije in kognitivnim prevrednotenjem. Socialni pedagogi, ki se prepoznavajo v fazah kariernega razvoja, ki vključujejo afirmativna dejanja in pozitiven odnos do poklica, so bolj nagnjeni k doživljanju prijetnih čustev, medtem ko tisti, ki se prepoznavajo v fazah kariere, povezanih z negativnim odnosom in vedenjem do poklica, pogosteje doživljajo neprijetna čustva. Implikacije, ki temeljijo na teh kvantitativnih podatkih, lahko pripomorejo k ozaveščanju o pomenu čustvenega doživljanja pedagoških delavcev in strategij regulacije čustev v izobraževalnih okoljih.

Ključne besede

strategije uravnavanja čustev;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [S. Nur Ergül
UDK: 159.942:37.013.42(043.2)
COBISS: 130149635 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 6
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Doživljanje in uravnavanje čustev pri socialnih pedagoginjah zaposlenih v osnovni šoli
Sekundarni povzetek: Pedagogical workers play an important role in academically educating students and enhancing students’ emotional and social skills so that individual students can function successfully in society. Thus, it is of great help if pedagogical workers are also emotionally competent- having the ability to recognise and understand their own and others’ emotions and regulate them in various circumstances. Unfortunately, the paucity of appropriate pedagogical resources on how emotions and emotion regulation (ER) strategies matter in an educational environment can leave pedagogical workers unprepared for modifying emotional responses and cause distress and unpleasant emotional experience at their work. In this current study, 42 social pedagogues who work in primary schools in Slovenia completed an online survey aimed to assess the intensity of their emotional experience, the use of the selected emotion ER strategies, emotion and ER knowledge, working load (i.e., number of students they daily work with) and the professional phase they perceive themselves in. Findings indicate that joy, pride and love are the most intensely experienced emotions and social support is the most frequently used ER strategy among social pedagogues. In contrast, substance use is the least frequently used ER strategy in social pedagogues. Furthermore, the intensity of anger, exhaustion and hopelessness were positively correlated with the use of several ER strategies: situation selection, suppression, comfort eating, substance use, and experiential avoidance and negatively correlated with a cognitive reappraisal of the meaning of an event and situation modification. Also, previous knowledge of emotions and ER strategies of social pedagogues were highly and positively associated with pleasant emotions’ intensity and more adaptive ER strategies’ use. Other significant findings are about social pedagogues' workload and career phases in relation to their emotional experience and chosen ER strategies. Based on the results, the social pedagogues’ workload is positively correlated with the use of comfort eating, substance use, situation selection and cognitive reappraisal. Social pedagogues recognising themselves in career development phases, which include affirmative actions and positive attitudes towards the profession, are more prone to experience pleasant emotions, while those recognising themselves in career phases related to negative attitudes and behaviours towards the profession are more likely to experience unpleasant emotions. Implications based on this quantitative data may help raise awareness of the importance of pedagogical workers’ emotional experience and regulation strategies in educational settings.
Sekundarne ključne besede: strategije uravnavanja čustev;pedagoški delavci;socialni pedagogi;Socialna pedagogika;Osnovne šole;Čustva;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Socialna pedagogika
Strani: VI, 66 str.
ID: 17147302