Karmen Kolnik (Avtor)

Povzetek

Na osnovi nacionalnih smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (VITR) smo v Sloveniji prenovili šolske kurikule, vključno z učnimi načrti za geografijo. Pri VITR si prizadevamo za močno socio-ekonomsko in okoljsko ozaveščenost ter državljansko pripravljenost za posameznikov osebni angažma pri reševanju problemov. V članku je predstavljena soodvisnost akterjev VITR pri doseganju ciljev in razvoju kompetenc učencev na primeru pouka geografije, s posebnim poudarkom na zastopanosti enajstih načel vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Kot izbran primer smo analizirali prenovljeni učni načrt za geografijo v gimnazijah z 210-urnim programom.

Ključne besede

šolska geografija;učni načrti;varstvo okolja;sonaravni razvoj;Slovenija;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: Oddelek za geografijo Filozofske fakultete
UDK: 37:502.131.1(497.4)
COBISS: 45281378 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0354-0596
Matična publikacija: Dela
Št. ogledov: 2725
Št. prenosov: 387
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: School geography from the viewpoint of upbringing and education for sustainable development
Sekundarni povzetek: The school curricula were revised in Slovenia on the basis of national guidelines of upbringing and education for sustainable development (VITR), including syllabi for geography. The main aim of the VITR is a strong socio-economic and environmental awareness and the willingness of citizens for personal engagement in the solving of problems. The paper presents the interdependence of the VITR agents in the achievement of goals and the development of students' competences in the case of geography classes, with a special emphasis on the eleven principles of upbringing and education for sustainable development. We analyzed the revised syllabus for geography in grammar schools with a 210-hour programme.
Sekundarne ključne besede: geographical education;curriculum;environmental protection;sustainable development;Slovenia;Geografija;Izobraževalni programi;Varstvo okolja;Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj;Slovenija;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 201-210
Zvezek: 34
Čas izdaje: 2010
ID: 1729175