Povzetek
Sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija je danes prisotna v vseh segmentih izobraževalnega sistema, v procesih poučevanja, učenja, raziskovanja, kakor tudi v podpornem sistemu organizacijske strukture institucije, sistemu njenega financiranja in upravljanja. V sklopu celovite sistemske prenove programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja kot oblike vseživljenjskega učenja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju smo z raziskavo želeli oceniti možnosti in perspektivo uvajanja e-izobraževalne oblike v programe izpopolnjevanj. Izsledki raziskave kažejo, da je najpomembnejša prednost uvajanja e-izobraževanja, kot jo zaznavajo anketirane osebe, prilagodljivost dinamike, časa in kraja študija oz. možnost samostojnega organiziranja časa in dela. Glede na sodoben način življenja je njihova odločitev pričakovana, saj pomeni večjo možnost za usklajevanje različnih življenjskih vlog. Vpeljava e-izobraževalne oblike je povezana z izpolnjenostjo objektivnih (opremljenost izobraževalnih institucij z računalniki, dostopnost do interneta, pogostnost uporabe interneta) in subjektivnih (pripravljenost za sodelovanje, nameni uporabe interneta) pogojev, ki kaže, da je opremljenost slovenskih šol s sodobno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo in urejenostjo dostopa do interneta spodbudna, prav tako je zaznati motiviranost strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju za sodelovanje v e-izobraževalnih oblikah.
Ključne besede
vzgoja in izobraževanje;izobraževalni sistem;računalnik v izobraževanju;e-izobraževanje;strokovno spopolnjevanje;izobraževanje strokovnih delavcev;vseživljenjsko učenje;informacijska tehnologija;komunikacijska tehnologija;računalniško opismenjevanje;profesionalni razvoj;učitelji;ne zaključna dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2006 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
Moderna organizacija |
UDK: |
377:004 |
COBISS: |
14982920
|
ISSN: |
1318-5454 |
Matična publikacija: |
Organizacija
|
Št. ogledov: |
1549 |
Št. prenosov: |
70 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The perspective of e-education in lifelong learning of school teachers |
Sekundarni povzetek: |
The new information-communication technologies are nowadays ingrained in all domains of education system. The new technologies are not only influencing the intellectual activities of the university and other schools on primary and secondary educational level (learning, teaching and research), but are also changing how the educational organisation is organised, financed and governed. The basic purpose of this research is to assess the perspective of e-education implementation in the system of pedagogical training and expert advanced study courses as a form of life-long learning of school teachers. We have to admit that electronic media and internet became a significant tool used also for educational purposes, especially for delivery of study materials and communication between tutor and learner. The results of this research show that the most important advantage of e-learning as emphasised by survey participants is the flexibility of place and time of study. The research also indicates that the basic objective (computer equipment, internet access, frequency of internet usage) and subjective (purpose of internet usage, willingness for making use of e-learning) conditions for e-learning implementation in Slovenian schools are satisfied. To conclude, the teachers are mostly aware of the advantages of distance life-long learning and would like to participate in such modern modes of education. We have to notice that pure distance education is extreme that rarely exists, so what we have meant here is the effective combination of traditional (classroom-based) and distance based education. |
Sekundarne ključne besede: |
education;educational system;computers in education;information technology;communication technology;life-long learning;pedagogical training;computer literacy;e-education;teachers;Učitelji;Izobraževanje učiteljev;E-izobraževanje;Informacijsko-komunikacijska tehnologija; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Znanstveno delo |
Strani: |
str. 464, 489-497 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ39 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ8 |
Čas izdaje: |
okt. 2006 |
ID: |
1741597 |