Aleš Hribernik (Avtor), Gorazd Bombek (Avtor)

Povzetek

Vračanje izpušnih plinov je učinkovita metoda za zmanjšanje emisije dušikovih oksidov (NOx). Dva različna postopka vračanja izpušnih plinov se lahko uporabita za tlačno polnjene dizelske motorje. Pri nizkotlačnem postopku vodimo del izpusnih plinov, ki iztekajo iz turbine, na polnilno stran motorja,kjer se pomešajo s svežim zrakom. Alternativna pot je visokotlačni postopek. Pri tem postopku odvzemamo del izpušnih plinov že pred turbino in jih pri nadtlaku tlačimo v polnilni zbiralnik za kompresorjem. Z enorazsežno metodo smo simulirali tokovne in termodinamične procese v štirivaljnem motorju z vračanjem izpušnih plinov po obeh postopkih. Raziskali smo možnost doseganja želene stopnje vračanja z obema postopkoma in njun vpliv na obratovalne karakteristike motorja in turbokompresorja. Rezultati so prikazani v prispevku.

Ključne besede

dizelski motorji;emisije NOx;izpušni plini;meritve;motorji ZNZ;recirkulacija;recirkulacija izpušnih plinov;simuliranje

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: Association of Mechanical Engineers and Technicians of Slovenia et al.
UDK: 621.43.031:621.43.06
COBISS: 7210779 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0039-2480
Matična publikacija: Strojniški vestnik
Št. ogledov: 669
Št. prenosov: 30
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ǂAn ǂanalysis of the application of high- and low-pressure exhaust-gas recirculation to a turbocharged diesel engine
Sekundarni povzetek: Exhaust-gas recirculation (EGR) is an effective way of reducing NOx emissions.Two different strategies can be applied when using EGR in a turbocharged diesel engine. The first one is known as low-pressure EGR, where a passage is provided enabling exhaust gasses from below the turbine to pass to the fresh-air side of the engine. Its alternative is high-pressure EGR. In this EGR configuration the exhaust gas is withdrawn from the exhaust manifold above the turbine and fed to the intake manifold below the compressor. The applications of both strategies to a four-cylinder diesel engine were studied by means of a one-dimensional simulation. The possible range of EGR applications for both concepts and their effects on the engine and turbocharger operations were examined and are discussed in this paper.
Sekundarne ključne besede: internal combustion engine;exhaust gas recirculation;NOx emissions;measurements;simulations;motorji ZNZ;recirkulacija izpušnih plinov;emisije NOx;meritve;simuliranje;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 3-14
Letnik: ǂLetn. ǂ50
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: 2004
ID: 1744209
Priporočena dela:
, ǂa ǂnovel approach for heat release control in continuous combustion
, diplomsko delo visokošolskega [strokovnega] študija