Povzetek
Pred restavriranjem močno poškodovanega lesenega baročnega kipa Marije z Jezusom iz 17. stoletja smo se po študiju tipoloških značilnosti in primerljivih umetnin odločili za rekonstrukcijo njegove prvotne podobe. Raziskali smo les in mu določili barvo, beljavo, jedrovino, diskoloracije, potek stržena, potek aksialnih elementov, tenzijski in juvenilni les ter reakcijske cone. Ovrednotili smo teksturo in homogenost lesa in našli skorjo in vključeno skorjo. Na osnovi znakov v lesu smo ugotovili, da je bila prvotna osnova kipa izdelana iz enega samega kosa lesa, odvzetega iz debla lipe (Tilia sp.) in krošenjskega nastavka. Umetnik je ob izdelavi smiselno izkoristil naravno razvejitev in ekscentričnost debla in iz ene veje naredil zgornji del Marije, iz druge pa Jezusa. Potrdili smo, da je bil prvotni kip iz enega kosa lesa kasneje razžagan, da so mu lahko nadeli obleko iz blaga. Ugotovljena je bila prvotna Jezusova lega. Na koncu predstavljamo videz kipa po restavratorskem posegu.
Ključne besede
leseni kip;restavriranje;identifikacija lesa;lastnosti lesa;biologija lesa;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2004 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL BF - Biotehniška fakulteta |
Založnik: |
Zveza lesarjev Slovenije: GZS, Združenje lesarstva |
UDK: |
630*81 |
COBISS: |
1224585
|
ISSN: |
0024-1067 |
Matična publikacija: |
Les
|
Št. ogledov: |
817 |
Št. prenosov: |
314 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Wood analysis and restoration of a baroque sculpture |
Sekundarni povzetek: |
The baroque statue of St. Mary with Jesus from the 17th century was severely damaged when it was brought to the restoration workshop. We decided to reconstruct its original appearance with help of wood biology. We examined the following features: colour of the wood, occurrence of sapwood, heartwood and discoloured wood, presence of pith, bark and included bark, orientation of grain, texture, homogeneity, occurrence of tension wood, juvenile wood and reaction zones. We concluded that the main part of the original version of the sculpture was made of one larger piece of lime wood (Tilia sp.). The wood was taken from a tree where the stem divides into larger branches. The artist used the natural branching to make the upper part of the statue, one branch for St. Mary and one for Jesus. He also took advantage of the natural eccentricity of the stem. We found out that the original version of the statue was later put apart by sawing so that it could be dressed in textile. Finally we present the statue after restoration. |
Sekundarne ključne besede: |
wooden sculpture;restoration;wood identification;wood properties;wood biology; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
str. 283-286 |
Letnik: |
ǂLet. ǂ56 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ9 |
Čas izdaje: |
2004 |
ID: |
1744386 |