Jure Marn (Avtor), Zoran Žunič (Avtor), Matjaž Ramšak (Avtor), Primož Ternik (Avtor)

Povzetek

V prispevku smo analizirali tokovne razmere v avtomobilski lakirni komori. Za reševanje Navier-Stokesovih enačb prostorskega toka nestisljive izotermne tekočine smo uporabili metodo nadzornih prostornin (CFX 5.4). Podrobno smo opisali potek izračuna, uporabljene robne in začetne pogoje, uporabljene metode za stabilizacijo numeričnih nihanj ter druge parametre, pomembne za izračun. Predstavili smo rezultate za ravninski in prostorski primer izračuna. Robni pogoji so bili določeni z meritvami na realni komori in to za primer brez avtomobila in z njim. Filter komore je bil upoštevan kot porozna snov s kvadratno funkcijo upora po podatkih proizvajalca, ki smo jih preverili z lastnimi meritvami padca tlakov.

Ključne besede

analize numerične;avtomobilska industrija;dinamika tekočin;komore lakirne;lakiranje;numerična analiza;tok tekočin;turbulenca

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: Association of Mechanical Engineers and Technicians of Slovenia et al.
UDK: 667.644.3:532.525:519.61/.64
COBISS: 5446939 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0039-2480
Matična publikacija: Strojniški vestnik
Št. ogledov: 226
Št. prenosov: 75
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Flow conditions in an automotive spray-paint chamber: numerical and experimental analyses
Sekundarni povzetek: This paper deals with the flow analysis around a car in a spray-paint chamber.To solve Navier-Stokes equations for 3D flow of an incompressible and isothermal fluid we used the control-volume method (CFX 5.4). The numerical procedure, the boundary and initial conditions, the methods used for stabilizing the numerical oscillations as well as the other parameters important for the numerical procedure are described in detail. Result for 2D and 3D calculations are presented. The boundary conditions were determined with measurements in a real chamber with and without a car. The filter in the chamber was considered to be porous matter with a quadratic law of resistance,this is in accordance with the manufacturer's data that were verified with pressure-loss measurements.
Sekundarne ključne besede: spray-paint chamber;fluid dynamic;numerical analysis;turbulence;komore lakirne;dinamika tekočin;analize numerične;turbulenca;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 244-256
Letnik: ǂLetn. ǂ48
Zvezek: ǂšt. ǂ5
Čas izdaje: 2002
ID: 1746897
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
, diplomska naloga univerzitetnega študijskega programa