Slovenija potrebuje interdisciplinaren in eksterno verificiran vojaško usmerjen študij

Povzetek

Povzetek: Po osamosvojitvi je Ministrstvo za obrambo Republike Slovenije vseskozi nasprotovalo ustanovitvi klasične vojaške akademije in je zagovarjalo civilno utemeljeno izobraževanje bodočih častnikov Slovenske vojske. Zato je bila medijska najava pobude Univerze v Mariboru in MORS za ustanovitev vojaške akademije za strokovno javnost dokajšnje presenečenje, saj bi bil to vsekakor korak nazaj. Na civilno izobraževalnem sistemu utemeljeno vojaško šolstvo, je na splošni konceptualni ravni za majhno državo kot je Slovenija, z relativno majhnimi potrebami po častniškem kadru ter omejenimi kadrovskimi in materialnimi viri, nedvomno dobra in predvsem racionalna rešitev. Ker pa izhodiščni koncept v nadaljevanju ni bil izpostavljen kritičnemu vrednotenju in nadgrajevanju, ne more biti optimalen oziroma ni dodelan do konca. Zato predlagam uvedbo sistema sekvenčne ločenosti, vendar dolgoročne vzporednosti splošnega izobraževalnega procesa na civilnih izobraževalnih ustanovah ter vojaško-strokovnega in specialističnega izobraževanja, usposabljanja in urjenja v vojaški organizaciji. Temeljil naj bi predvsem na izbirnosti začetka, trajanja in intenzivnosti vključevanja potencialnih kariernih in nekariernih častnikov SV v dejavnosti vojaške organizacije.

Ključne besede

oborožene sile;Slovenska vojska;vojaško šolstvo;izobraževanje častnikov;Slovenija;Vojaške šole;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo v Ljubljani
UDK: 355.232(497.4)
COBISS: 20518917 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Matična publikacija: Teorija in praksa
Št. ogledov: 3077
Št. prenosov: 143
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Military academy?
Sekundarni povzetek: In independent Slovenia, the Ministry of Defence of RS always opposed the idea of establishing classical military academy and argued for civilian form of education of commisioned officers in Slovenian army. In this light, the public announcement of initiative made by University of Maribor and MORS for establishing military academy, is of a surprise for the expert public, especially because this would be a step backwards. On the general conceptual level, civilian form of educational system is, for a small country as Slovenia, with limited needs for commisioned officers, and limited cadre and material resources, undoubtedly a good and above all a rational alternative. However, as a starting contept was not further exposed to critical estimation and extention, it cannot be optimal and is not fully completed. For this reasons, the author suggests introduction of the system of sequential detachment, and in a long term a parallel general educational programme at the civilian educational institutions and military-professional and specialized education and training at military organization. This system would offer various options regarding the beginning, duration and intensity of study for commisioned officers in the military organization
Sekundarne ključne besede: Slovenian army;education of comissioned officers;military education;armed forces;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 61-73
Letnik: ǂLetn. ǂ36
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: febr. 1999
ID: 1750014
Priporočena dela:
, Slovenija potrebuje interdisciplinaren in eksterno verificiran vojaško usmerjen študij
, magistrsko delo