Aleš Hribernik (Avtor)

Povzetek

V prispevku sta predstavljena nelinearni model enovaljnega dizelskega motorja za preračun prehodnih delovnih režimov motorja in napoved spremenljivega momenta in vrtilne frekvence motorja. Model je razvit iz modela za simuliranje termodinamčinega krožnega procesa motorja v ustaljenih razmerah, razširjen z modelom dinamike ročičnega mehanizma predstavlja motor kot nelinearni dinamični sistem. Spremenljiva vrtilna frekvenca motorja je rezultat reševanja enačbe dinamike zveze motor - breme, pri čemer je spremenljivi moment motorja določen v odvisnosti od lege (kota) ročične gredi. Model smo preverili z rezultati meritev enovaljnega dizelskega motorja. Primerjava računskih in izmerjenih vrtilnih frekvenc je pokazala zelo dobro ujemanje ponavljajočih se sprememb vrtilne frekvence in odziva motorja med naglim pospeševanjem.

Ključne besede

motorji z notranjim zgorevanjem;termodinamični modeli;dinamika motorjev;simulacija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: Association of Mechanical Engineers and Technicians of Slovenia et al.
UDK: 621.43:621.436
COBISS: 5009430 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0039-2480
Matična publikacija: Strojniški vestnik
Št. ogledov: 948
Št. prenosov: 30
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Simulation of the transient operation of an internal combustion engine
Sekundarni povzetek: A non-linear, transient, single-cyliner Diesel engine simulation has been developed to predict the instantaneous engine speed and torque. The basis of the model is a thermodynamic, steady state Diesel engine cycle simulation. The transient extension of the original model represents the Diesel engine as a non-linear dynamic system. The instantaneous crankshaft speed is determined from the solution of the engine -external load dynamic equation, where the engine torque is tracked on the crank-angle basis. Validation of the transient model during rapid engine acceleration shows that both the cyclic fluctuations in the instanttaneous engine speed line and the overall engine response are in good agreement with experimental measurements.
Sekundarne ključne besede: internal combustion engines;thermodynamical models;engine dynamics;simulation;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 423-431
Letnik: ǂLet. ǂ45
Zvezek: ǂšt. ǂ11
Čas izdaje: 1999
ID: 1750080