Povzetek

Obstajajo različni trendi oblikovanja medijskih sistemov preobrazujočih se vzhodno in srednje evropskih držav. Vsi izhajajo iz pravice do svobodnega komunicranja. V primeru zaščite javnega monopola države nacionalna država to svobodo "omeji" zaradi zaščite nacionalnih interesov (zaradi oblikovanja političnega prostora, majhnosti trga, visoke cene TV programov, možnega vdora tujega kapitala...) V drugem primeru gre za oblikovanje svobodnega medijskega trga. Dilema je v določeni meri umetna. Ne gre za manj države in več trga, ampak za manj države in več civilne družbe. Analizirani so tudi trendi, ki vplivajo na položaj nacionalnih medijskih ekonomij: oblikovanje skupnega evropskega avdiovizuelnega prostora, globalizacija in internacionalizacija medijskih kanalov in vsebin, koncentracija lastnine in odločanje o vlogi medijev. Na koncu je zastavljeno vprašanje, ali lahko govorimo o zatonu nacionalnih medijev in kakšni so možni modeli razvoja medijskih sistemov v prihodnosti? Analiza sugerira zaključek, da je državna regulacija na področju radia in televizije oblikovala bolj demokratične medije od deregulacije (in vpliva svobodnega trga) na področju tiskanih medijev. Odločitev med javnimi - komercialnimi in nacionalnimi mediji - globalni mediji, je predvsem odločitev o zaščiti avtonomne nacionalne sfere javnosti.

Ključne besede

postsocializem;množični mediji;državni sektor;tržni mehanizmi;civilna družba;družbeni nadzor;komunikacijski sistemi;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.04 - Strokovni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo v Ljubljani
UDK: 3
COBISS: 15582301 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Matična publikacija: Teorija in praksa
Št. ogledov: 992
Št. prenosov: 201
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Global media in local media environment
Sekundarne ključne besede: postsocialism;mass media;state sector;market mechanism;civil society;social control;communication system;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 1189-1199
Letnik: ǂLet. ǂ30
Zvezek: ǂšt. ǂ11/12
Čas izdaje: 1993
ID: 1754558
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu