Ivan Ferbežer (Avtor)

Povzetek

Pomemben, nenadomestljiv indentifikacijski vir pri spoznavanju nadarjenih učencev predstavljajo ocene, sodbe, nominacije učencev (Peernomination). Sošolci so v skladu s sodobno Renzullijevo koncepcijo nadarjenosti pogosteje v situaciji, da celoviteje spoznavajo nadarjene učence. Zlasti so to šolsko nestandardne okoliščine, ki so učitelju težje ali pa sploh nedostopne. Naša deskriptivna raziskava o nominaciji učencev analizira namene tega opazovanja. Prilagamo ocenjevalno lestvico za učenčevo identifikacijo nadarjenih učencev za aplikacijo v šolski praksi in principe ravnanja učiteljev pri tem. V okviru tega je središčna učiteljeva vloga seznanjanja in usposabljanja učencev za identificiranje nadarjenih učencev. S to raziskavo zapolnjujemo nenadomestljivo vrzel v celoviti, procesni in prirodni identifikaciji nadarjenih učencev, tako pri nas kot v svetu

Ključne besede

pedagoška psihologija;nadarjeni otroci;osnovnošolci;vprašalniki;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.04 - Strokovni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Društvo psihologov Slovenije
UDK: 159.928
COBISS: 5928452 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1318-1874
Matična publikacija: Psihološka obzorja
Št. ogledov: 746
Št. prenosov: 57
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Pupils identify gifted pupils
Sekundarni povzetek: The identification of gifted children could be in an important and unreplaceable way represented by means of observations, estimations and opinions, nominations of the pupils (Peernominations). Schoolfellows are according to the modern Renzulli conception of gifted much often in the situation, in which they identify gifted children more totally and efficiently. These are especially non-standard school situations, that aren't accessible to teachers. Our descriptive research about peernominations analyses the intentions and views of this observation. The observation scale for children (for application in school practice) and the principles of teachers treatment are enclosed. The teachers' part of introduction and children's qualification is also very emphasized by identification of gifted children. With this research we intend to complete an unreplaceable gap in the identification of gifted children in Slovenia and in the world
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 91-99
Letnik: ǂVol. ǂ2
Zvezek: ǂšt. ǂ3/4
Čas izdaje: december 1993
ID: 1754761