Povzetek

Epidemiološke razmere v Sloveniji so vplivale tudi na izobraževalni proces, saj je bilo treba del izobraževalnega in svetovalnega procesa prenesti iz predavalnice in simulacijskega kabineta v spletno – virtualno okolje. V študijskem letu 2020/2021 je bil tako na Oddelku za babištvo izveden pilotni projekt z naslovom Virtualna priprava na porod in starševstvo. Gre za prvi poskus načrtovanja, oblikovanja, izvedbe in evalvacije virtualnega izobraževalnega programa na področju babištva, ki so ga izvedli študenti pod mentorstvom s prisotnostjo udeležencev – bodočih staršev. Poseben izziv je bilo dejstvo, da so bili študenti babištva postavljeni v dve vlogi, in sicer v vlogo študenta in vlogo zdravstvenega strokovnjaka, ki prvič samostojno (pod mentorstvom) izvaja virtualni izobraževalni program za bodoče starše za pridobitev lastnih strokovnih kompetenc. Velik poudarek je bil namenjen evalvaciji projekta in izvedbe nastopa na način kvalitativnega raziskovanja z uporabo fokusnih skupin. Rezultati kažejo, da se študenti zavedajo pomena in zahtevnosti oblikovanja virtualnega učnega okolja. Želijo si več časa za pripravo izobraževalnega progama, več usmeritev in več možnosti za izvedbo generalke pred nastopom. Posebej izpostavljeno je bilo stresno svetovalno delo pri odgovarjanju na vprašanja bodočih staršev, ki je potekalo po končani izvedbi v živo on-line.

Ključne besede

rojstvo;starševstvo;porod;študenti babištva;virtualno učno okolje;evalvacija;visokošolsko izobraževanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL ZF - Zdravstvena fakulteta
UDK: 378
COBISS: 105057283 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1318-5160
Št. ogledov: 20
Št. prenosov: 4
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: The epidemiological situation in Slovenia has led to part of the educational and counselling process taking place online. In the 2020/21 academic year, a pilot project entitled “Virtual Preparation for Birth and Parenthood” was implemented at the Department of Midwifery. This was the department’s first attempt to conceptualise, design and implement a virtual midwifery education programme delivered by midwifery students in the presence of the participants – future parents. A particular challenge was posed by the fact that the midwifery students simultaneously took on two roles, one as students and the other as healthcare professionals independently (under supervision) conducting a virtual educational programme for expectant parents for the first time. Much emphasis was placed on the evaluation of the project, which was conducted using focus groups. The results indicate that the students are aware of the importance and difficulty of creating a virtual learning environment. They would like more time to prepare for the educational programme, more instruction, and more opportunities to practise before the performance. The stress of counselling and answering the prospective parents’ questions live online was particularly emphasised.
Sekundarne ključne besede: higher education;childbirth;parenthood;midwifery students;virtual learning environment;evaluation;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 57-71
Letnik: ǂLetn. ǂ28
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: 2022
DOI: 10.4312/as/10534
ID: 17653627