diplomsko delo
Povzetek
V diplomskem delu z naslovom Analiza motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti pet do šest let starih otrok ormoških vrtcev smo skušali prikazati razlike v rezultatih, ki so jih dosegli pri testiranju otroci v starosti od pet do šest let. Otroke smo testirali s pomočjo osmih motoričnih testov (Rajtmajer, 1997), s katerimi smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, eksplozivno moč, agilnost in vzdržljivost kot funkcionalno sposobnost. Raziskovalni problem so predstavljale razlike med posameznimi starostnimi kategorijami otrok, razlike med spoloma in razlike v motoričnih sposobnostih ter morfoloških značilnostih v obdobju štirih mesecev. Vsa testiranja so bila opravljena v mesecu januarju in maju 2008, v šestih enotah VIZ Ormož. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj otroka. V nadaljevanju so podrobno opisane motorične in funkcionalne sposobnosti predšolskih otrok in njihove morfološke značilnosti. Na podlagi dobljenih povprečnih rezultatov ugotavljamo, da v povprečju starejši predšolski otroci dosegajo boljše rezultate kot mlajši. Med spoloma ni bilo večjih razlik v povprečnih rezultatih. V obdobju štirih mesecev tudi ni bistvene razlike v motoričnih sposobnostih in morfoloških značilnostih, in sicer ne med dečki in ne med deklicami, kakor tudi ne v starostni razliki. Menimo, da je obdobje štirih mesecev prekratek čas, da bi se ob redni gibalno-športni aktivnosti v vrtcu pokazale bistvene razlike v motoričnih sposobnostih in morfoloških značilnostih pet do šest let starih otrok.
Ključne besede
predšolska vzgoja;vrtci;Ormož;predšolski otroci;motorične sposobnosti;analiza;morfološke značilnosti;testiranje;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2009 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[F. Grof Štumberger] |
UDK: |
373.2(043.2) |
COBISS: |
16831496
|
Št. ogledov: |
4153 |
Št. prenosov: |
1039 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
ANALYSIS OF MOTOR SKILLS AND MORPHOLOGICAL FEATURES FIVE TO SIX YEARS OLD CHILDREN IN KINDERGARTENS IN ORMOŽ |
Sekundarni povzetek: |
In diploma work, entitled Analysis of motor skills and morphological features five to six years old children in kindergartens in Ormož, we tried to show the differences in results, which were achieved by testing of five to six years old children. They were tested by means of eight motor tests (Rajtmajer, 1997), with which we have established development balance, coordination, explosive power, agility and endurance as a functional capability. Research problem represented differences between the age categories of children, gender differences and differences in motor skills and morphological features, in a period of four months. All tests were performed in January and in May in 2008, in six units of kindergarten educational institution in Ormož. In the theoretical work there is presented a mobile development of a child. Below are detailed motor and functional skills of preschool children and their morphological features. On the basis of the average results, we suggest that on average, older preschool children achieve better results than the younger. Between the sexes, there were not significant differences in average results. In the period of four months, there is also no significant difference in motor skills and morphological features, not between boys, and not between girls, and also not in the age difference. We believe that a period of four months is too short to show any significant differences in motor skills and morphological features five to six years old children, although they have regular motor-sports activities in kindergarten. |
Sekundarne ključne besede: |
Key words: motor skills;morphological features;preschool child;testing.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
52 f. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;kinds of school providing general education;vrste šol;ki zagotavljajo splošno izobrazbo; |
ID: |
17738 |