Vasja Vehovar (Avtor), Gregor Čehovin (Avtor)

Povzetek

V sodobnem družboslovnem raziskovanju se anketiranje izvaja predvsem prek spleta. Pri tem se zaradi visokih stroškov rekrutiranja enot v vzorec vse pogosteje uporabljajo spletni paneli. Gre za velike baze potencialnih anketirancev, ki so podali soglasje, da za določeno nagrado sodelujejo v različnih spletnih anketah. Večina tržnih ter določeni delež raziskav javnega sektorja sta že prešla na neverjetnostne spletne panele, ki so bistveno cenejši od anket na osnovi verjetnostnih vzorcev. Te pa na drugi strani zagotavljajo večjo točnost anketnih ocen. Članek pregleda evalvacije neverjetnostnih spletnih panelov, ilustrira tipične težave, ki pri tem nastajajo, ter predstavi smernice za presojo o njihovi uporabi.

Ključne besede

spletne ankete;spletni paneli;verjetnostno vzorčenje;neverjetnostno vzorčenje;točnost;pristranskost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
UDK: 303.523.3:[303.425:077]
COBISS: 139246339 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Št. ogledov: 23
Št. prenosov: 4
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Challenges of using nonprobability online panels in social research
Sekundarni povzetek: In modern social science research, surveys are mainly conducted online. The high cost of recruiting units into probability-based surveys means that nonprobability online panels are used ever more often. These are large databases of potential respondents who agree to participate in various web surveys for a certain incentive. Most market research and some public sector research has already moved to nonprobability online panels that are significantly cheaper than probability-based surveys. The latter, in turn, ensure the better accuracy of survey estimates. The article reviews evaluations of nonprobability online panels, illustrates typical problems encountered, and presents guidelines for deciding whether to use them.
Sekundarne ključne besede: web surveys;web panels;probability sampling;nonprobability sampling;accuracy;bias;Spletne ankete;Vzorčenje;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 849–870, 1024
Letnik: ǂLetn. ǂ59
Zvezek: ǂšt. ǂ4
Čas izdaje: 2022
DOI: 10.51936/tip.59.4.849–870
ID: 17908343