diplomsko delo
Povzetek
Inteligenca je sposobnost reševanja novih težav in novonastalih situacij. Glasbena inteligenca kot ena izmed sedmih lastnosti človeškega uma ni pomembna le za glasbeni razvoj, temveč tudi za sposobnost mišljenja in sodobno multimedijsko komunikacijo. Glasbena vzgoja je pomemben sestavni del estetske in umetnostne vzgoje ter zagotavlja temelje za skladen in uravnotežen osebnostni razvoj. Otrok skozi poslušanje, izvajanje in ustvarjanje glasbe intelektualno raste, saj ga glasba vodi k razmišljanju in reševanju problemov ter organizaciji zaznav v smislu povezav, primerjav in ustvarjanju novih pojmov. Eden od bistvenih ciljev in nalog predšolske glasbene vzgoje je, da otroku omogočimo doživljanje glasbe, zbujamo veselje in sproščenost v življenju in s tem vplivamo na otrokovo čustvovanje. Številni avtorji, ki so raziskovali glasbeni razvoj otrok, so ugotovili, da že nekaj tednov po rojstvu opazimo pri dojenčkih dve vrsti reakcij, odvisni od zvočnih dražljajev. Petje pesmi je najbolj razširjena oblika muziciranja otrok v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju. Otrok preko gibalnih, likovnih, besednih in drugih dejavnosti ustvarjalno izraža glasbena doživetja ali zvočne predstave. Otrok pri razvoju glasbene ustvarjalnosti razpolaga z melodijo, ritmom, obliko in ekspresivnimi kvalitetami (zvočno barvo, tempom, dinamiko). Domače okolje je zelo pomembno za otrokov glasbeni napredek.
Ključne besede
pedagogika;glasbena vzgoja;starši;spodbujanje;zgodnje otroštvo;glasbena inteligenca;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2009 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[M. Lebar] |
UDK: |
373.2(043.2) |
COBISS: |
17081608
|
Št. ogledov: |
2744 |
Št. prenosov: |
416 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Parents and encouraging musical abilities in early childhood |
Sekundarni povzetek: |
Intelligence is the capability of solving new problems and newly created situations. Musical intelligence as one of the seven characteristics of human mind is not important just for the musical development, but also for the thinking abilities and modern multimedia communications. Musical education is an important component of art education and assures the foundations for a well balanced personal growth. Children grow intellectually with the listening, performing and creating music as it leads to thinking and solving problems and also organizing senses in the way of links, comparisons and creations of new concepts. One of the essential aims and tasks of the preschool musical education is to give children the opportunity to experience music, to arouse joyfulness in relaxation in life and influence childʹs feelings with it. Numerous authors that have researched musical development of children have found out that an infant only a couple of weeks old shows two types of responses dependent on the sound stimulus. Song singing is the most widely spread form of producing sounds with children in the preschool and an early school period. A child expresses musical experiences or sound notions with the motive, art, word or other activities. At a childʹs development of musical creativity he has melody, rhythm, form and expressive qualities (sound colour, tempo and dynamics) at his disposal. Home environment is also very important for a childʹs musical progress. |
Sekundarne ključne besede: |
Univerzitetna in visokošolska dela; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko, didaktiko in psihologijo |
Strani: |
94 f., [6] f. pril. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;kinds of school providing general education;vrste šol;ki zagotavljajo splošno izobrazbo; |
ID: |
17987 |