diplomsko delo
Povzetek
Spolna vzgoja se začne že v predšolskem obdobju otroka. V prikritem kurikulu vrtca se spolna vzgoja nanaša na vidike kurikula, iz katerih se otroci naučijo vedenja, vrednot, stališč in stereotipov vezanih na spolno vzgojo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene vsebine vezane na spolno vzgojo v prikritem kurikulu, hkrati pa so predstavljene človekove vrednote, moralna vzgoja in stereotipi vezani na spolno vzgojo predšolskega otroka. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov sestavljenega anketnega vprašalnika. Vzorec zajema vzgojitelje predšolskih otrok, podatki so zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, pridobljeni rezultati pa so bili obdelani s programom SPSS. V interpretaciji rezultatov je predstavljeno, ali so vzgojitelji ozaveščeni o pojmu prikriti kurikul, da na področje spolne vzgoje sodita tudi ustrezna nega in higiena predšolskega otroka, ali pravilno poimenujejo dele spolovila ter ali se čutijo kompetentne za izvajanje predšolske spolne vzgoje v vrtcu. Ugotovljeno je bilo, da so vzgojitelji dobro ozaveščeni o pojmu prikriti kurikul, da se največkrat spolna vzgoja pojavi pri negi in higieni predšolskega otroka, pri previjanju pa se večina vzgojiteljev izogiba poimenovanja spolnih organov. Večina vzgojiteljev se čuti delno kompetentnih za izvajanje spolne vzgoje v vrtcu.
Ključne besede
diplomska dela;spolna vzgoja;prikriti kurikul;potrebe;moralna vzgoja;kompetence vzgojitelja;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[T. Cvetko] |
UDK: |
373.2.016:613.88(043.2) |
COBISS: |
162175747
|
Št. ogledov: |
26 |
Št. prenosov: |
2 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Sexual education in kindergarten's hidden curriculum |
Sekundarni povzetek: |
Sexual education already starts in the preschool period of the child. Sexual education in hidden curriculum of kindergarten refers to aspects of the curriculum from which children learn behaviors, values, attitudes and stereotypes related to mainstream education. The thesis consists of theoretical and empirical work. In the theoretical part, contents related to general education in the hidden curriculum are presented, while at the same time, human values, moral education and stereotypes related to the general education of preschool children are presented. In the empirical part, the presented results and the interpretation of the results related to the compiled survey questionnaire. The sample includes educators of preschool children, the data were collected using a questionnaire, and the obtained results were processed with the SPSS program. In the interpretation of the results itself, it is presented whether the educators are aware of the concept of the hidden curriculum, that the area of general education also includes proper care and hygiene of the preschool child, whether they correctly name the parts of the genitals, and whether they feel competent to carry out preschool education in kindergarten. It was found that educators are well aware of the concept of hidden curriculum, that general education most often appears in the care and hygiene of a preschool child, and most educators avoid naming external bodies when changing clothes. The majority of educators feel partially competent for the implementation of sexual education in kindergarten. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;sexual education;hidden curriculum;needs;moral education;competencies of a preschool teacher;Spolna vzgoja;Predšolska vzgoja;Izobraževalni programi;Vzgojitelji predšolskih otrok;Osnovne sposobnosti;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 54 str.)) |
ID: |
18065055 |