diplomsko delo
Lea Janžič (Avtor), Samo Fošnarič (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo predstavlja primerjavo nekaterih elementov prometne vzgoje v sklopu naravoslovja na Portugalskem in v Sloveniji. Pri tem je delo vsebinsko orientirano na primerjavo učnih ciljev, na literaturo, ki jo uporabljajo učenci in učitelji pri obravnavi učne snovi, in na izobraževalno-komunikacijsko tehnologijo, ki jo uporabljajo pri pouku prometne vzgoje. Prav tako je delo osredotočeno na potek medpredmetne povezave pri pouku ter na sam vzgojno-izobraževalni proces prometne vzgoje in ali je le-ta na Portugalskem drugače izvajan kot pri nas. Predstavljeni sta državi Portugalska in Slovenija in njuna zgodovina. V delu je opisan šolski sistem od najzgodnejšega izobraževanja do univerzitetne izobrazbe in učni načrt za naravoslovje, kjer je izpostavljeno medpredmetno področje prometne vzgoje. Z metodo primerjalne analize pouka prometne vzgoje v sklopu naravoslovja na Portugalskem in v Sloveniji je ugotovljena razlika v postavljenih ciljih, literaturi, izobraževalno-komunikacijski tehnologiji in v medpredmetni povezavi. Primerjan je sam učni proces prometne vzgoje na Portugalskem in pri nas, kjer se kaže usmerjenost v vsakdanje življenjske okoliščine. Z opazovanjem je ugotovljeno, da so nekateri učni cilji primerljivi, ampak jih je na Portugalskem količinsko občutno manj. Ugotovljeno je, da imajo na Portugalskem posebno literaturo, namenjeno prav prometni vzgoji, in da je uporaba izobraževalno-komunikacijske tehnologije v prvem ciklu bolj izrazita kot pri nas. Razlike v pouku prometne vzgoje so vidne v sami postavitvi učnih ciljev, v medpredmetnih povezavah, kjer se dnevno prepletajo vsebine pri vseh predmetih in usmerjenosti pouka v praktično uporabo znanja. Generalno lahko zaključim, da so vsebine in znanja, ki jih morajo učenci na koncu usvojiti, primerljiva s slovenskimi, manj primerljiv je sam učni proces in uporaba literature, saj je na Portugalskem drugačna.

Ključne besede

razredni pouk;prometna vzgoja;naravoslovje;Portugalska;Slovenija;primerjava;razredna stopnja;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [L. Janžič]
UDK: 37(043.2)
COBISS: 17277448 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2439
Št. prenosov: 199
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: COMPARISON OF SOME ELEMENTS OF TRAFFIC EDUCATION IN THE NATURAL SCIENCE OF PORTUGAL AND SLOVENIA
Sekundarni povzetek: In my thesis I presented a comparison of some of the elements of Traffic education in connection to natural science in Portugal and in Slovenia. I concentrated on comparison of educational goals and on literature, which is used by pupils and teachers when dealing with the topic. I concentrated on the information and communication technology that is used in the lessons of Traffic education. At the same time I concentrated on the course of inter-subject connection and the intuitive instruction of Traffic education. I wanted to know if it is more approachable to the pupils in Portugal than in Slovenia. I also presented the countries Portugal and Slovenia and made a description of the history, school system and nature science syllabus, and set out the inter-subject connection field of Traffic education. With the method of comparison, I was discovering the differences between the set educational goals, literature, ICT (information and communication technology), inter-subject connection, intuitive instruction of the lessons and the orientation of Traffic education in the everyday life situations. With the observation method I discovered that the educational goals of both countries are comparable, but in Portugal the number of goals is much lower than in Slovenia. In Portugal they have a special literature for Traffic education and the usage of ICT is much more frequent in there, especially in the first triad. Differences of didactic process are visible in setting up the educational goals and inter - subject connections, where contents between themselves are being interwoven at all objects and oriented in practical use in life. In general, the knowledge of Portugal pupils is comparable to Slovene, less comparable is didacitc process and use of literature.
Sekundarne ključne besede: Traffic education;Portugal;Slovenia;First cycle;Natural science.;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 78 f., [2] f. pril.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 18197