magistrsko delo
Povzetek
Mobilne aplikacije za dostavo hrane so v zadnjih nekaj letih postale vse bolj priljubljene, njihov uspeh pa je v veliki meri odvisen od uporabniške izkušnje, ki jo zagotavljajo uporabnikom. Uporabniška izkušnja zajema vse vidike uporabnikove interakcije z aplikacijo, vključno z oblikovanjem, funkcionalnostjo in splošnim zadovoljstvom. Pozitivna uporabniška izkušnja lahko privede do večje angažiranosti uporabnika in njegove zvestobe, medtem ko lahko negativna izkušnja uporabnike odžene.
Merjenje uporabniških izkušenj izdelkov ali storitev je dandanes posebej pomembno predvsem zaradi visoke konkurence na trgu. Uporabniki imajo namreč na voljo ogromno možnosti, izdelkov in storitev, zato lahko že najmanjša težava pri uporabi ali funkcionalnosti nekega izdelka ali storitve, ki ima veliko konkurence, predstavlja izgubo uporabnika. To še posebej velja za aplikacije za dostavo hrane, zato je pomembno, da zagotavljajo visoko uporabniško izkušnjo.
Merjenje uporabniške izkušnje aplikacij za dostavo hrane zagotavlja pomemben vpogled v to, kako stranke uporabljajo aplikacijo, z njo komunicirajo in jo dojemajo. Te informacije se lahko nato uporabijo za izboljšanje zasnove aplikacije, funkcionalnosti in splošnega zadovoljstva strank, kar bo posledično privedlo do večje uporabe aplikacije in izboljšanega prihodka za podjetje. Poleg tega lahko spremljanje uporabniške izkušnje pomaga prepoznati morebitna problematična področja, kjer nastajajo ali lahko nastanejo težave, ki jih je mogoče nato obravnavati in odpraviti za izboljšanje uporabniške izkušnje. Merjenje uporabniške izkušnje se lahko izvaja tako s kvalitativnimi kot kvantitativnimi metodami, vključuje pa zbiranje in analiziranje podatkov, povezanih z različnimi vidiki uporabniške izkušnje.
V magistrski nalogi smo za merjenje uporabniške izkušnje mobilne aplikacije Wolt uporabili standardizirani vprašalnik uporabniške izkušnje UEQ. Vprašalnik uporabniške izkušnje meri šest kategorij uporabniške izkušnje, in sicer privlačnost, preglednost, učinkovitost, zanesljivost, stimulativnost in inovativnost. Mobilna aplikacija Wolt je pri vseh kategorijah dosegla pozitivne rezultate, samo v kategoriji stimulativnost je dosegla nevtralne. Uporabniki torej uporabniško izkušnjo mobilne aplikacije Wolt ocenjujejo kot privlačno, pregledno, učinkovito, zanesljivo in inovativno, pri čemer so glede stimulativnosti malce zadržani, ne ocenjujejo pa je kot negativno.
Ključne besede
spletno nakupovanje;mobilne aplikacije;dostava hrane;uporabniška izkušnja;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
Založnik: |
S. Zabukošek |
UDK: |
658.89:004 |
COBISS: |
149406467
|
Št. ogledov: |
22 |
Št. prenosov: |
11 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
User experience of food delivery mobile application Wolt |
Sekundarni povzetek: |
Mobile food delivery applications have become increasingly popular in recent years, and their success largely depends on the user experience they provide to their customers. User experience encompasses all aspects of a user's interaction with the application, including design, functionality, and overall satisfaction. A positive user experience can lead to greater user engagement and loyalty, while a negative experience can drive users away.
Measuring the user experience of products or services is especially important in today's highly competitive market. Users have access to a plethora of options, products, and services, so even the slightest issue with the usability or functionality of a product or service with a lot of competition can result in the loss of a user. That is particularly true for food delivery applications, so it is of great importance that they provide a high-quality user experience.
Measuring the user experience of food delivery applications provides valuable insights into how customers use, interact with, and perceive the application. This information can help to improve the application's design, functionality, and overall customer satisfaction, resulting in increased usage and revenue for the company. In addition, monitoring user experience can help identify potential problem areas where issues arise or may arise in the future, which can be addressed and resolved to improve the user experience. User experience measurement can be conducted using qualitative and quantitative methods, including data collection and analysis related to various aspects of the user experience.
In the master's thesis, we used the standardized User Experience Questionnaire (UEQ) to measure the user experience of the Wolt mobile application. The UEQ measures six categories of user experience: attractiveness, perspicuity, efficiency, dependability, stimulation, and novelty. The Wolt mobile application achieved positive results in every category except in stimulation, where it achieved neutral results. Users, therefore, rated the user experience of the Wolt mobile application as attractive, perspicuous, efficient, dependable, and innovative, with some reservations about its level of stimulation but not negative. |
Sekundarne ključne besede: |
user experience;online food delivery;mobile application;user experience questionnaire;measurement of user experience; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
Strani: |
II, 67 str., 4 str. pril. |
ID: |
18233685 |