diplomsko delo
Lea Dšuban (Avtor), Marija Ropič (Mentor)

Povzetek

V našem življenju je poslušanje prva in za večino ljudi tudi najpogostejša komunikacijska dejavnost. Ločimo več vrst poslušanja, med katerimi je pri začetnem opismenjevanju najpomembnejše razločujoče poslušanje, saj predstavlja osnovo za učenje branja in pisanja. V prvem razredu devetletne osnovne šole razvijamo sposobnost razločujočega poslušanja pri učencih postopno, s pomočjo različnih vaj. Na začetku učenci prepoznavajo zvoke in jih med seboj primerjajo. Nato začnejo postopno ugotavljati, katera beseda je daljša/krajša, prepoznavati zloge in glasove na določenem mestu v besedi ter besede členiti na zloge in nazadnje na glasove. V svoji raziskavi sem želela proučiti, kako učenci razločujoče poslušajo. Vzorec je bil izbran iz konkretne populacije dveh prvih razredov na dveh različnih osnovnih šolah v Prekmurju. Preverjanje sem na obeh šolah izvedla dvakrat, saj me je zanimal napredek posameznega učenca, celotnega razreda in primerjava med šolama. Uporabila sem deskriptivno in kavzalno-ne eksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja, njene rezultate sem prikazala v obliki tabel.

Ključne besede

razredni pouk;devetletka;prvi razred;poslušanje;opismenjevanje;posneti zvoki;zlogovanje;glaskovanje;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [L. Dšuban]
UDK: 37(043.2)
COBISS: 17463048 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3420
Št. prenosov: 461
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: DEVELOPMENT OF DISCRIMINATIVE LISTENING IN THE FIRST GRADE OF NINE-YEAR ELEMENTARY SCHOOL
Sekundarni povzetek: Listening is the first and for most people also the most frequent communicational activity in their lives. We distinguish between different kinds of listening; in the process of learning to read and write the most important form is distinctive listening because it represents the basis for learning to read and write. In the first grade of primary school the goal is to develop the ability of distinctive listening in learners step by step with the help of various exercises. At first the learners distinguish between sounds and compare them. Then they start to slowly asses which word is longer/shorter, recognise syllables and sounds in a particular segment of the word and divide words into syllables and in the end into sounds. The goal of this research is to find out how learners listen distinctively. The sample was taken from a population of two first grades in two different primary schools in Prekmurje. The sampling was performed twice on both primary schools because I was interested in the progress of individual learners, the whole grade and the comparison of both schools. The descriptive and causal- non-experimental empirical pedagogical method was used in the research, the results are shown in the form of tables.
Sekundarne ključne besede: Learning to read and write;distinctive listening;listening to recorded sounds;finding the length of pairs of words;pronouncing syllables;initial and final syllables;sounds in the beginning;middle and end of the word;pronouncing sounds;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 77 f., [6] f. pril.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 18339