magistrsko delo

Povzetek

V magistrskem delu sem raziskovala, ali avtoportreti otrok odražajo njihove osebnostne lastnosti. Ugotavljala sem ali se v likovni nalogi avtoportret izražata osebnostna tipa introvertiranost in ekstravertiranost. V učnem procesu sem se osredotočila na didaktični pristop, pri katerem se poleg likovnega ustvarjanja vključi tudi poglobljeno spoznavanje likovne umetnosti v povezavi z likovno nalogo. Pri analizi likovnih nalog sem bila pozorna na otrokovo izvirnost, upoštevanje navodil ter uporabo barve in oblike. Za raziskavo sem uporabila kvalitativni raziskovalni pristop. V teoretičnem delu magistrske naloge sem se poglobila v zgodovino avtoportreta. Posebej sem izpostavila psihološke avtoportrete. Nato sem predstavila psihologijo barve in oblike, psihologijo osebnosti ter psihološko vrednost avtoportreta. Zadnje poglavje sem posvetila še članku, ki govori o kurikularni prenovi slovenskega učnega načrta za likovno umetnost, pri čemer sem izpostavila nekaj pomembnih problematik s tega področja. Empirični del je obsegal raziskavo, ki sem jo izvedla z dvema skupinama osnovnošolskih otrok, starih od 12 do 15 let. V prvem delu raziskave sem kontrolni skupini predstavila avtoportret, tako kot bi ga spoznali pri predmetu likovne umetnosti. V drugem delu sem eksperimentalni skupini predstavila isti motiv, vendar sem v predstavitev vključila več psiholoških avtoportretov in več pozornosti namenila spoznavanju umetnin. Rezultati raziskave so pokazali bistvene razlike pri uporabi drugačnega didaktičnega pristopa. Ena izmed pomembnejših ugotovitev raziskave je, da je v kurikulum treba vključiti tudi poglobljeno spoznavanje in doživljanje umetnosti. Moje magistrsko delo prinaša nova znanstvena spoznanja, saj takšna raziskava v Sloveniji še ni bila izvedena.

Ključne besede

psihološki avtoportret;barva in oblika;otrokova osebnost;introvertiranost;ekstravertiranost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Naveršnik]
UDK: 7:37.015.31(043.2)
COBISS: 146690819 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 12
Št. prenosov: 6
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Psychological self-portrait as an art task
Sekundarni povzetek: In my master's thesis, I explored whether or not children's self-portraits mirror their personality traits. I studied whether the self-portrait art task could express the two personality types introversion and extraversion. I decided to implement a specific didactic approach. To the normal art-making activities in the learning process, I added a thorough study of art history. While analyzing children's art works, I was attentive to how children express themselves in paintings, to their originality and use of colours and shapes. To research this occurrence, I used a qualitative research approach. In the theoretical part of my master's thesis, I defined the concept of self-portrait and how self-portrait developed over time. I focused on self-portraits that reflected artist's psychological aspect. From a psychological point of view, I presented colour and shape psychology, personality psychology, and the psychological value of self-portrait. The last chapter was dedicated to discussing an article about the curricular reform of art education in Slovenia, which was also linked to my research. Lastly, the empirical part of my thesis included research that I conducted with two groups of primary school children, between the ages of 12 and 15. In the first phase of my research, the control group learned about self-portrait like they would in an art education class. The experimental group learned the same motif in the second phase, but I included more psychological self-portraits, with a special emphasis on art history integration. My research findings show that using this specific didactic approach results in significant changes. Therefore, a key finding is extensive integration of art history in the art education curriculum. No such research was conducted in Slovenia; therefore, my master's thesis will bring new scientific discoveries.
Sekundarne ključne besede: psychological self-portrait;colour and shape;child’s personality;introversion;extraversion;Likovna vzgoja in izobraževanje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje, Likovna pedagogika
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (86 str.))
ID: 18376113