diplomsko delo
Povzetek
Bralni interesi mladih bralcev so zelo različni. Številne raziskave kažejo, da je otrokom najbližja t. i. trivialna mladinska književnost, ki je strukturno in slogovno preprostejša od visoke književnosti. Da bi se šola čim bolj približala interesom učencev, je pomembno vključevati v ure književnosti tudi tovrstna besedila. Odločitev zanje še ne pomeni tudi trivialne obravnave. Otrokom je treba trivialna mladinska besedila približati na način, ki jim bo omogočal zaznavanje in razumevanje strukturnih in slogovnih elementov. Diplomsko delo zato obravnava produktivne književne didaktične metode v komunikacijskem modelu književne vzgoje, s katerimi omogočamo aktivno sodelovanje vseh učencev in s tem globlje literarno estetsko doživetje. Namen eksperimenta je preizkusiti uspešnost produktivne književno didaktične metode roman podajanka pri preverjanju razvoja zmožnosti zaznavanja, razumevanja in vrednotenja posameznih strukturnih elementov mladinskega trivialnega romana. V praktičnem delu je bila uporabljena metoda pisanja romana podajanke. Deset učencev petega razreda je intenzivno prebiralo knjige iz zbirke avstrijskega pisatelja Thomasa Brezine z naslovom Naša klapa irharjev. Sledila je poustvarjalna dejavnost, katere rezultat je mladinska kriminalka. Pred izvedbo praktičnega dela sta bili zastavljeni dve hipotezi, ki sta bili tudi potrjeni.
Ključne besede
razredni pouk;književnost;književna didaktika;komunikacijski model;književna vzgoja;roman podajanka;mladinska književnost;trivialna literatura;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[M. Kohek] |
UDK: |
82(043.2) |
COBISS: |
17700104
|
Št. ogledov: |
2332 |
Št. prenosov: |
271 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
PRODUCTIVE LITERARY-DIDACTIC METHOD CHAIN NOVEL |
Sekundarni povzetek: |
Reading interests of young readers differ in great extent. Numerous studies show that the children prefer the so called trivial youth literature, which is structurally and stylistically simpler than high literature. In order for school to be closer to students' interests, it is important to include this kind of literature texts in literature lessons. The decision of which does not mean a trivial consideration. Trivial youth texts should be processed to children in a way that will allow them to detect and understand the structural and stylistic elements. The thesis therefore addresses literary-didactic methods in communication model of literary education, which is used for activation of active participation of all pupils and the deeper literary-aesthetic experience. The purpose of the experiment was to test the success of the productive literary-didactic method of a chain novel when verifying the development of sensing capabilities, understanding and evaluation of individual structural elements of the youth trivial novel. The method of writing of chain novel was used in the practical part. Ten students of the fifth grade were intensively reading books from the collection of the Austrian writer Thomas Brezina, "The knickerbocker gang". This was followed by performing an activity which resulted in origination of a youth crime play. Before carrying out the practical work I have raised two hypotheses, both of which I have also confirmed. |
Sekundarne ključne besede: |
communication model of literary education;productive literary-didactic methods;chain novel;trivial youth literature;collection The knickerbocker gang.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
13 f. |
Ključne besede (UDK): |
language;linguistics;literature;jezikoslovje;filologija;književnost;literature;književnost; |
ID: |
18547 |