diplomsko delo
Povzetek
V teoretičnem delu diplomskega dela so s pomočjo izbrane literature prikazani: teorija govornega razvoja, opis razvoja govora v predšolskem obdobju in možni načini spodbujanja govornega razvoja v vrtcu. V nadaljevanju so posebej predstavljeni dejavniki razvoja otrokovega govora ter katere dejavnosti uporablja vzgojitelj za spodbujanje razvoja otrokovega govora. V diplomskem delu sem dodala poglavje Študije primera, kjer sem natančno opisala potek priprave otrok na gledališko igro. V empiričnem delu diplomskega dela so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo anketnega vprašalnika 40 vzgojiteljic iz vrtca Mavrica Vojnik, vrtca Danijelov levček Celje in iz JVIZ Mozirje. Namen anketnega vprašalnika je ugotoviti, s katerimi dejavnostmi vzgojiteljice v celjski regiji spodbujajo otrokov govor v vrtcu in katere vrste jezikovnih dejavnosti uporabljajo za spodbujanje razvoja otrokovega govora in zakaj. Prav tako sem želela ugotoviti, ali obstajajo razlike v načrtovanju dejavnosti med vzgojiteljicami, ki delajo v oddelkih prvega starostnega obdobja, in tistimi, ki delajo v oddelku drugega starostnega obdobja. Ugotovila sem, da vzgojiteljice največ načrtujejo druge jezikovne dejavnosti, medtem ko je gledališka/dramska igra zelo redko načrtovana. V diplomskem delu je kot priloga dodan anketni vprašalnik.
Ključne besede
predšolska vzgoja;vrtci;dramatizacija;vloga;pomen;govor;razvoj;dejavniki;vzgojitelji;spodbujanje;gledališče;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[Š. Kovač] |
UDK: |
373.2(043.2) |
COBISS: |
17840904
|
Št. ogledov: |
4742 |
Št. prenosov: |
616 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
THE ROLE AND IMPORTANCE OF DRAMATIZATION IN KINDERGARTEN |
Sekundarni povzetek: |
In the theoretical part of my thesis the selected literature shows: a theory of speech development, a description of speech development in the pre-school period, and possible ways of encouraging speech development in kindergarten. The presentation of factors of child speech development and the activities used by the pre-school teacher to encourage child speech development follow separately. My thesis also includes a case study section, where I thoroughly describe the course of the children's preparation for a play. Presented in the empirical part of the thesis are answers which have been accumulated with the help of a questionnaire handed out to 40 pre-school teachers from the Mavrica Vojnik kindergarten, the Danijelov levček Celje kindergarten and the JVIZ Mozirje educational establishment. The purpose of the questionnaire was to determine the activities used by pre-school teachers in the Celje region to encourage child speech in kindergarten, and the types of linguistic activities most frequently used to encourage the development of child speech, and reasons for this. It was also my intention to determine whether pre-school teachers working in sections of the first and second age groups plan the activities differently. I have come to the conclusion that pre-school teachers mostly plan other linguistic activities, whereas the play/dramatisation are very rarely planned. The questionnaire is therefore enclosed. |
Sekundarne ključne besede: |
speech development;speech development factors;pre-school teacher's activities;encouragement of speech development in kindergarten;dramatics and theatre education.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
73 f., [5] f. pril. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;kinds of school providing general education;vrste šol;ki zagotavljajo splošno izobrazbo; |
ID: |
18754 |