diplomsko delo
Povzetek
Ukvarjanje s sodobno vizualno prakso s seboj nosi nedvomno tudi družbeno odgovornost, ki je obenem objekt raziskovanja sodobnih vizualnih umetnikov. V diplomskem delu sem analizirala princip delovanja intermedijske umetniške prakse. Opisala sem povezovanje različnih znanstvenih praks kot nujnost za izvajanje produkcije intermedijskih umetniških projektov. Prav ta povezovanja različnih znanstvenih praks postavljajo pred sodobnika nove dileme in vprašanja, iz katerih se rojevajo nova spoznanja in nove vede. Osrednji del diplomskega dela predstavlja razlago manifestacije kiborgov na primerih pionirskih in sodobnih intermedijskih projektih. Nujnost dokazovanja lastnega obstoja skozi evolucijo inteligentnih strojev na začetku 21. stoletja homo sapiensa vodi v dekadenco. Paradoksalno se osvoboditev od materialnega dogaja prav skozi utelešenost fizisa z materialnostjo tehnologije. Svet postaja zgolj podoba virtualno zmanipuliranih informacij, ki prek očesa fascinirajo um. Podoba vizualnega sveta se je na psihološki opni spojila z ekranom. Oko tako postane senzor, ki mu novi mediji odvzamejo princip empatije in čustvene inteligence. Sodobnik postaja na pragu 21. stoletja vse bolj nedejaven, medtem ko so stroji vse bolj živi. Človek postaja vse bolj inerten. Prihaja čas živih strojev.
Ključne besede
likovna umetnost;intermedijska umetnost;kiborg;interaktivnost;tehnologija;evolucija;novi mediji;manipulacija;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[M. Jazbec] |
UDK: |
73/76(043.2) |
COBISS: |
17932296
|
Št. ogledov: |
3946 |
Št. prenosov: |
502 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
INTERMEDIA ART AS A PHENOMENON OF ART PRACTICE |
Sekundarni povzetek: |
Dealing with contemporary visual practice carries an important social responsibility, which itself is a subject of exploration of contemporary visual artists. In my diploma I analyzed the working principles of inter-media artistic practice. I have described connections between various scientific practices which are essential for inter-media art production. These same connections of different scientific practices present new dilemmas and questions to people today from which new knowledge and new disciplines are born. Central part of diploma work is an explanation of manifestation of cyborgs on the examples of pioneer and contemporary inter-media projects. Necessity of proving our own existence trough an evolution of intelligent machines in the beginning of 21st century is leading Homo sapiens toward a decadence. Liberation from material is ironically taking place trough the embodiment of physis trough the materialness of technology. The world is becoming nothing more but an image of virtually manipulated information, which fascinate the mind trough the eye. The image of visual world is melted with the screen on the psychological cornea. The eye thus becomes a sensor, from which new media take away the principles of empathy and emotional intelligence. Contemporary people are becoming more and more passive while machines are ever more alive. Human becomes ever more inert. Time of living machines is coming. |
Sekundarne ključne besede: |
Inter-media art;cyborg;interactivity;technology;evolution;newmedia art;manipulation; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za likovno umetnost |
Strani: |
VII, 56 f. |
Ključne besede (UDK): |
the arts;recreation;entertainment;sport;umetnost;razvedrilo;zabava;šport;plastic arts;likovna umetnost (kiparstvo in umetna obrt); |
ID: |
18857 |