diplomsko delo
Povzetek
Opismenjevanje je zelo pomemben proces v okviru izobraževanja. Temeljna naloga učitelja v prvem triletju pri pouku slovenskega jezika je učence opismeniti, kar pomeni naučiti jih brati in pisati. Problematika opismenjevanja je še posebej aktualna, zaradi pričakovanega izida nove Bele knjige, kar naj bi prineslo številne novosti, ki bodo uvedene s področja opismenjevanja v naslednjem šolskem letu. V teoretičnem delu diplomskega dela so opisane značilnosti grafomotorike ter predstavljene metode in postopki opismenjevanja. Predstavljene so prednosti hkratnega pridobivanja črk in glasov ter značilnosti poslušanja, branja in pisanja. Opredelili smo opismenjevanje v učnem načrtu in predstavili motnje in težave, ki se pojavljajo pri opismenjevanju. Z empiričnim delom diplomskega dela smo želeli ugotoviti, kakšno je mnenje učiteljic in vzgojiteljic, ki poučujejo v prvi triadi, o opismenjevanju učencev ter kaj bi glede na sedanji učni načrt spremenile pri načinu opismenjevanja. Do rezultatov in ugotovitev smo prišli s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskovalni vzorec smo vključili 170 učiteljic in vzgojiteljic prve triade, iz skupno dvaintridesetih osnovnih šol v podravski regiji. Na anketni vprašalnik jih je odgovorilo enaindevetdeset, te smo nato vključili v obdelavo podatkov. Iz tabelaričnih prikazov lahko razberemo, kakšne so bile razlike v odgovorih učiteljic in vzgojiteljic glede na njihovo delovno dobo in končano izobrazbo. Pri raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-ne eksperimentalno metodo. Rezultati so pokazali, da imajo anketirane učiteljice in vzgojiteljice željo po nekaterih spremembah učnega načrta, saj bi jih skoraj polovica začelo z obravnavo velike tiskane abecede že v prvem razredu, vse ostale pa bi jo obravnavale v drugem razredu.
Ključne besede
razredni pouk;učenci;opismenjevanje;učiteljice;vzgojiteljice;mnenje;grafomotorika;učni načrt;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2011 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[K. Juhart] |
UDK: |
37(043.2) |
COBISS: |
18332936
|
Št. ogledov: |
2660 |
Št. prenosov: |
295 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
TEACHERS AND EDUCATORS' OPINION ON PUPILS' LITERACY |
Sekundarni povzetek: |
Elimination of illiteracy is a very important process of education. The basic task of teachers in the first three years of teaching the Slovenian language is to literate pupils, meaning they learn to read and write. The issue of literacy is particularly topical because of the upcoming release of the new White Book (Bela knjiga 2011), which is expected to offer a number of novelties to be introduced in the field of elimination of literacy in the next school year. The theoretical part of the paper describes the characteristics of graphomotor skills and presents the methods and procedures of elimination of illiteracy. The advantages of a simultaneous acquisition of letters and sounds and also the features of listening, reading and writing are presented. We have identified the method of illiteracy in the curriculum and presented disorders and problems that arise in literacy. In the empirical part of the paper we determined the opinions of teachers and educators of the first triad about the literacy of pupils and what they would change in the current curriculum in the way of literacy. We obtained the results and conclusions through a questionnaire. The research pattern included 170 teachers and educators of the first triad of a total of thirty-two elementary schools in the Drava region. Ninety-one questionnaires were answered and then included in the processing of the data. Tabular displays show the differences in the responses of teachers and educators regarding their period of employment and completed degree of education. A descriptive and causal non-experimental method was used in the study. The results showed that the interviewed teachers and educators would like to make certain changes in the curriculum, since almost half of them would begin teaching the capital alphabet in the first class; all others would begin in the second class. |
Sekundarne ključne besede: |
elimination of illiteracy;methods of elimination of illiteracy;procedures of elimination of illiteracy;graphomotor skills;curriculum.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
135 f., [6] f. pril. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk; |
ID: |
19229 |