magistrsko delo
Sonja Filipič (Avtor), Majda Pšunder (Mentor), Mateja Pšunder (Član komisije za zagovor), Milena Ivanuš-Grmek (Komentor)

Povzetek

Proces oblikovanja vizije šole temelji na ugotavljanju potreb učencev, staršev, šolskega okolja in zaposlenih, prepoznavanju težav in problemov, morebitnih konfliktov, uspehov in dobrih plati svojega dela ter drugih značilnosti življenja v šoli. Pomembno je, da so v proces nabora in oblikovanja vrednot aktivno vključeni vsi, ki sooblikujejo delovanje šolske institucije. V osnovni šoli so to ravnatelj, strokovni delavci, učenci, starši in svet šole. Skupno oblikovanje nabora vrednot in strinjanje ugotovljenih skupnih vrednot je namreč osnova dobrega sodelovanja in medsebojnega zaupanja. Ugotovljene skupne vrednote so temelj načrtovanja šolske ustanove in izhodišče nadaljnjega načrtovanja vzgojnega dela šole. Tako je oblikovanje vizije osnovne šole eno izmed ključnih področij načrtovanja, kjer morajo biti cilji šole skladni z njenimi vrednotami in njene vrednote morajo biti skladne z njenimi cilji. Osnovna šola lahko le z oblikovano vizijo dobro opravlja svojo izobraževalno in vzgojno funkcijo.

Ključne besede

vrednote;vizije;poslanstvo;procesi;učni načrti;osnovna šola;vzgoja;izobraževanje;načrtovanje;magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [S. Filipič]
UDK: 373.3(043.2)
COBISS: 18390536 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3559
Št. prenosov: 512
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Forming a vision for primary schools from the view point of values
Sekundarni povzetek: The process of creating a school's vision is based upon the needs of pupils, parents, the surroundings and the employees, identifying problems and issues, possible conflicts, successes and the good sides of one's work as well as other characteristics of school life. It is of immense importance that everyone, who co-creates the working of the school institution, participates in this process of finding and creating values actively. At primary school these are the principal, the competent workers, pupils, parents, and the School Board. Finding and gathering those common values is the basis of cooperation and interpersonal confidence. The common values present the basis of planning the school institution and of planning further educational work at school. Therefore, creating the vision of a primary school is one of the essential points in the area of planning; the aims have to correspond to the values, as well as the values have to correspond to the aims of the school. A primary school can perform its educational function only with the help of a school vision.
Sekundarne ključne besede: values;vision;mission;process;curriculum;primary school;education;planning;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko
Strani: [159] f.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;kinds of school providing general education;vrste šol;ki zagotavljajo splošno izobrazbo;
ID: 19286
Priporočena dela:
, dostop do predšolske vzgoje v Sloveniji in na Švedskem
, diplomsko delo univerzitetnega študija
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
, ǂ(ǂpoklic vzgojitelja)