diplomsko delo
Povzetek
Vsa, kdorkoli že je in karkoli počne, ima pravico do življenja in vzgoje v družinskem in širšem družbenem okolju. S to izhodiščno mislijo želimo usmeriti bralca v etično naravnanost, da bo lažje razumel naša prizadevanja za boljši jutri. V slovenski družbi živijo Romi kot manjšinska populacija. V sodobnem času intenzivnejše integracije prihajamo z njimi v stik v vsakdanjem življenju. Poraja se vprašanje, kako ustvariti odnos, ki bo imel obojestransko pozitivni učinek. To je tudi naše raziskovalno vprašanje v diplomskem delu z naslovom Romi in položaj romskih otrok v Otroškem vrtcu Metlika. Zaposleni smo namreč v Otroškem vrtcu Metlika in vodimo oddelek romskih otrok. V uvodnem delu diplomskega dela smo opisali romsko kulturo, način življenja in probleme romske skupnosti. Predstavili smo Rome v Metliki, predvsem romske otroke. Zanimalo nas je, kako je organizirana vzgoja romskih otrok v Otroškem vrtcu Metlika in kaj si o tem mislijo starši romskih otrok. V raziskavi so sodelovali romski starši, katerih otroci obiskujejo, ali so obiskovali Otroški vrtec Metlika. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnih vprašalnikov. Iz rezultatov je razvidno, da so starši otrok z Otroškim vrtcem Metlika zelo zadovoljni. Zavedajo se, da je vzgoja otrok pomembna za otrokov nadaljnji razvoj. Prišli smo do zaključka, da se način življenja romske skupnosti spreminja. Romi se želijo socializirati ter prilagoditi svoje življenje širši družbi. Vzgojitelji v Otroškem vrtcu Metlika so pripravljeni vzpostaviti dobre odnose med svojimi varovanci in njihovimi starši za boljšo kakovostno življenja vseh.
Ključne besede
predšolska vzgoja;predšolski otroci;Romi;položaj;vrtci;Metlika;romska skupnost;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2011 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[R. Popović] |
UDK: |
373.2(043.2) |
COBISS: |
18424328
|
Št. ogledov: |
3349 |
Št. prenosov: |
438 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
THE ROMA AND THE POSITION OF ROMA CHILDREN IN KINDERGARTEN METLIKA (OTROŠKI VRTEC METLIKA) |
Sekundarni povzetek: |
Everyone, whoever he is and whatever he does has the right to life and education in family and wider social environment. With this in mind we are starting to focus the reader in an ethical stance, and to understand our efforts easier for a better tomorrow. In Slovenian society the Roma live as minority population. In a time of intense integration we come into contact with them in everyday life. The question arises, how to create a relationship that both sides will have a positive effect. This is also our research question in the thesis entitled as "Roma and Roma children in kindergarten Metlika". We work in Kindergarten Metlika and manage the department of Roma children. In the introductory part we describe the Roma culture, their lifestyle, and the problems of the Roma community. We also presented the Roma in Metlika, especially the Roma children. We were also interested in how the education of Roma children is organized in Kindergarten Metlika, and what is the opinion on that subject from the view of the of the Roma children parents. The study, which was conducted through questionnaires, is involving Roma parents whose children attend or attended Kindergarten Metlika. The results show that the children's parents are very pleased with the Childhood center Metlika. They realize that education is very important for their children's further development. We came to the conclusion that the lifestyle of the Roma community is changing. They want to socialize and adjust their lives to the general society. Educators in kindergarten Metlika are willing to establish good relations between their clients and their parents for a better quality of life for all. |
Sekundarne ključne besede: |
Roma;Roma communities;Roma children;education;kindergarten.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
84 f. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;kinds of school providing general education;vrste šol;ki zagotavljajo splošno izobrazbo; |
ID: |
19302 |