magistrsko delo
Ana Lampret (Avtor), Katja Košir (Mentor), Tanja Špes (Komentor)

Povzetek

Vzgojno-izobraževalne institucije v zadnjih letih beležijo velik porast etnične raznovrstnosti oddelčnih skupnosti. Eden izmed glavnih trendov raziskav s področja naraščajoče etnične raznovrstnosti oddelkov je preučevanje le-teh v povezavi z medvrstniškim nasiljem. Namen pričujočega dela je bil raziskati odnos med z etnično pripadnostjo povezanimi spremenljivkami na ravni učenca in oddelka (tj. etnični status, zaznana različnost tuje etnične skupine, etnična raznovrstnost oddelka) in stopnjo vključenosti učencev v medvrstniško nasilje (tj. viktimizacijo in izvajanje medvrstniškega nasilja) ter ob tem preveriti interakcijske učinke omenjenih spremenljivk z drugimi individualnimi (tj. socialni cilji, učna zavzetost, zaznana opora vrstnikov) in kontekstualnimi dejavniki (tj. moralna nezavzetost oddelka) na vključenost v medvrstniško nasilje. 6391 udeležencev (87,6 % pripadnikov etnične večine) je v prvem delu raziskave rešilo baterijo vprašalnikov, ki je obsegala Vprašalnik medvrstniških odnosov: nasilno vedenje/viktimizacija (APRI-BT), Vprašalnik moralne nezavzetosti, Vprašalnik socialnih ciljev, Lestvico zaznane opore vrstnikov in Lestvico učne zavzetosti. 253 udeležencev (88,1 % pripadnikov etnične večine) je v drugem delu raziskave rešilo Vprašalnik zaznane različnosti tujih etničnih skupin. Rezultati večnivojskega modeliranja so pokazali, da predstavlja etnična raznovrstnost oddelka pozitiven napovednik izvajanja medvrstniškega nasilja, kot statistično značilen pa se je pokazal tudi interakcijski učinek etničnega statusa učenca in etnične raznovrstnosti oddelka na izvajanje medvrstniškega nasilja ter interakcijska učinka etnične raznovrstnosti oddelka in moralne nezavzetosti oddelka na vključenost v medvrstniško nasilje. Na vzorcu učencev, pripadnikov tujih etničnih skupin, pa se je kot statistično značilen pokazal tudi interakcijski učinek etnične raznovrstnosti oddelka in zaznane opore vrstnikov. Pričujoča raziskava je ena izmed prvih, ki omenjene spremenljivke preučuje na velikem in reprezentativnem vzorcu ter z vključevanjem številnih individualnih in kontekstualnih dejavnikov upošteva empirično potrjeno kompleksnost odnosov med spremenljivkami. Ugotovitve pričujoče študije podajajo praktične napotke za zmanjševanje vključenosti učencev v medvrstniško nasilje znotraj etnično heterogenih oddelkov ter zmanjševanje viktimizacije učencev, pripadnikov tujih etničnih skupin, znotraj etnično homogenih oddelkov.

Ključne besede

magistrska dela;etnična raznovrstnost oddelka;izvajanje medvrstniškega nasilja;viktimizacija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [A. Lampret]
UDK: 37.015.31(043.2)
COBISS: 161754371 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 31
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Classroom ethnic diversity and aspects of the students ethnicity as factors of bullying
Sekundarni povzetek: In recent years, educational institutions have been experiencing a significant increase in ethnic diversity within classroom communities. One of the main research trends in the field of classroom ethnic diversity is exploring its connection to bullying involvement. The purpose of this study was to explore relationships between ethnicity-based factors at the student and classroom level (i.e., ethnic status, perceived difference of the foreign ethnic group, classroom ethnic diversity) and bullying involvement (i.e., bullying victimization and perpetration). Additionally, the study aimed to examine the interaction effects of the proposed relationships with other individual (i.e., social goals, academic engagement, perceived peer support) and contextual factors (i.e., classroom moral disengagement). In the first part of the study, a battery of questionnaires was administered to 6,391 participants (87.6% ethnic majority group members), including the Adolescent Peer Relations Instrument - Bully/Target (APRI-BT), Moral Disengagement in Peer Victimization Scale, Social Status Goals and Social Status Insecurity Questionnaire, Perceived Peer Support Scale and Behavioural and Cognitive Engagement in School Scale. In the second part of the study, 253 participants (88.1% ethnic majority group members) completed the Perceived Difference of Foreign Ethnic Groups Questionnaire. Results of multilevel modeling indicated that classroom ethnic diversity was a positive predictor of bullying perpetration. Results also showed that there was a statistically significant interaction effect of student's ethnic status and classroom ethnic diversity on bullying perpetration. Additionally, the interaction effects of classroom ethnic diversity and classroom moral disengagement on bullying involvement proved to be statistically significant. Among ethnic minority students, a statistically significant interaction effect of classroom ethnic diversity and perceived peer support was also found. This study is one of the first to examine ethnicity-based variables on a large and representative sample while also taking into account the complexity of relationships between variables by incorporating numerous individual and contextual factors. The presented findings have practical implications for reducing student bullying involvement within ethnically diverse classrooms while also providing guidelines for reducing the victimization of ethnic minority students within ethnically homogeneous classrooms.
Sekundarne ključne besede: master theses;classroom ethnic diversity;bullying perpetration;victimization;Šolsko nasilje;Etnične skupine, ljudstva ipd.;Učenci;Slovenija;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za psihologijo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 99 str.))
ID: 19316182