diplomsko delo
Povzetek
V diplomskem delu obravnavamo učne težave učencev s čustvenimi in vedenjskimi motnjami pri geografiji v osnovni šoli. Te so pogosto posledica pomanjkanja učne motivacije. V prizadevanju, da do omenjenih učnih težav ne bi prihajalo, sta pomembna predvsem učenčeva lastna želja po učenju in dober učitelj, ki je učenca sposoben motivirati, saj si je le motiviran učenec pripravljen prizadevati za svoj uspeh. V teoretičnem delu diplomskega dela opredeljujemo nekatere značilnosti otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, navajamo karakteristike tovrstne populacije, razvrščamo učne težave ter obravnavamo namen in bistvo uvodne motivacije, vrste učnih motivacij in izbiro motivacijskih strategij, uporabnih pri pouku geografije. Učne težave učencev smo povezali s pomanjkanjem motivacije, nato pa predstavili potek dela z njimi v Osnovni šoli Veržej, strategije pomoči tem učencem in pri tem vlogo uvodne motivacije. V empirični del smo vključili učence 7. in 8. razredov, učiteljico geografije in svetovalno delavko Osnovne šole Veržej. Sestavljen je iz dveh delov, ki se med seboj povezujeta. V prvem smo s pomočjo vprašalnika za učiteljico in svetovalno delavko odkrivali učence z učnimi težavami. Vprašalnik je vključeval najpogostejše dejavnike, ki so ključnega pomena za nastanek učnih težav učencev s čustvenimi in vedenjskimi motnjami. Zanimalo nas je, ali imajo učenci z učnimi težavami pri geografiji le-te tudi pri drugih predmetih. V drugem delu smo s pomočjo testnih listov iskali razlike v doseganju učnih ciljev in v splošni učni klimi pri pouku geografije med učnimi urami, izpeljanimi z uvodno motivacijo, in učnimi urami brez nje.
Ključne besede
geografija;psihologija;otroci;mladostniki;učne težave;učna motivacija;čustvene motnje;vedenjske motnje;osnovne šole;Veržej;pomoč;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2011 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[J. Poljanec] |
UDK: |
91(043.2) |
COBISS: |
18559496
|
Št. ogledov: |
4269 |
Št. prenosov: |
536 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni naslov: |
The impact of motivational exercises on the teaching of geography to children with emotional and behavioral disorders - a case study in OŠ Veržej |
Sekundarni povzetek: |
In der Diplomarbeit beschäftigen wir uns mit Lernschwierigkeiten von Schülern mit Verhaltens- und Emotionsstörungen beim Geographieunterricht in der Grundschule, die als Folge von Mangel an Lernmotivation auftreten. Damit solche Lernschwierigkeiten erst gar nicht auftreten, ist von großer Bedeutung, dass die Schüler selber den Wunsch nach Lernen verspüren, sowie einen guten Lehrer haben, der dazu in der Lage ist, den Schüler richtig zu motivieren, da nur ein motivierter Schüler dazu bereit ist, sich für seinen Erfolg zu bemühen. Im theoretischen Teil der Diplomarbeit haben wir einige Eigenschaften von Kindern und Jugendlichen mit Emotions- und Verhaltensstörungen definiert und einige Eigenschaften dieser Populationen angeführt, Lernschwierigkeiten eingestuft und uns mit dem Zweck und Sinn der einleitenden Motivation, Arten von Lernmotivation und der Wahl von Motivationsstrategien beim Geographieunterricht befasst. Die Lernschwierigkeiten der Schüler haben wir mit Mangel an Motivation verbunden, wir haben versucht die Arbeit mit diesen Schülern in der Grundschule Veržej zu beschreiben und haben vorgestellt, wie man diesen Schülern helfen kann und welche Rolle die einleitende Motivation spielt. In dem empirischen Teil haben wir Schüler der 7. und 8. Klasse, die Geographielehrerin und die Schulberaterin der Grundschule Veržej miteinbezogen. Der empirische Teil besteht aus zwei Teilen, die miteinander verbunden sind. Im ersten Teil versuchten wir mittels eines Fragebogens für die Lehrerin und Schulberaterin Schüler mit Lernschwierigkeiten zu ermitteln. Wir haben versucht herauszufinden, ob Schüler, die Lernschwierigkeiten im Fach Geographie haben, auch Lernschwierigkeiten in anderen Fächern haben. Im zweiten Teil haben wir mit Hilfe von Tests und dem allgemeinen Lernklima im Unterricht nach Unterschieden bei der Erreichung der Lernziele während der Unterrichtsstunden, die mit und ohne einleitende Motivation durchgeführt wurden, gesucht. |
Sekundarne ključne besede: |
Schlüsselwörter: Kinder;Jugendliche;Emotionsstörungen;Verhaltensstörungen;Lernmotivation;Lernschwierigkeiten;Geographie;Erkennung;Unterstützung.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za geografijo |
Strani: |
131 f. |
Ključne besede (UDK): |
geography;biography;history;geografija;biografija;zgodovina;geography;exploration of the earth and of individual countries;travel;regional geography;geografija;raziskovanje zemlje in posameznih držav;potovanja;regionalna geografija; |
ID: |
19426 |