Maruška Agrež (Avtor)

Povzetek

Prispevek obravnava členke za izražanje izvzema, dodajanja s poudarjanjem in stopnjevanjem ter odnosa do resničnosti v verskih in posvetnih didaktičnih besedilih 2. polovice 18. stoletja (Gutsman, Pohlin, Japelj). Najopaznejše razlike v rabi členkov, v slovenskem knjižnem jeziku večinoma prisotnih med 16. stoletjem in sodobnostjo, so med računico, ki objektivno podaja informacije, in ostalimi besedili, ki prina{ajo tudi tvorčev pogled na povedano.

Ključne besede

slovenščina;členek;2. pol. 18. st.;verska besedila;posvetna besedila;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 811.163.6'367.635"17"
COBISS: 53231714 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 11
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: The article discusses particles expressing exclusion, addition with emphasis and gradation, as well as the speakerʼs attitude to reality, in religious and secular didactic texts in the second half of 18 th century (Gutsman, Pohlin, Japelj). The most obvious differences in the use of particles, most of which have been present in the Slovene standard language since the 16 th century, are between the arithmetic book, which provides information in an objective way, and other texts, in which offer the speakerʼs attitude to what has been said.
Sekundarne ključne besede: Slovenian language;particle;2nd half of the 18th century;religious texts;secular texts;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 11-17
ID: 19519207